Iranian Agriculture News Agency

در فصل برداشت محصول پسته ؛

تشکیل جلسه کمیته امنیتی_انتظامی شهرستان انار استان کرمان

جلسه کمیته امنیتی_انتظامی شهرستان انار پیرامون مسائل بهداشتی و امنیتی در فصل برداشت محصول پسته با حضور کشاورزان برگزار شد.

تشکیل جلسه کمیته امنیتی_انتظامی شهرستان انار استان کرمان

 به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، مهران مدیر جهاد کشاورزی انار گفت: به­منظور سلامت و امنیت بهره برداران در فصل برداشت محصول پسته کمیته امنیتی - انتظامی شهرستان انار تشکیل جلسه داد.

مهران افزود: با توجه به خسارت های وارده در سال جاری و کاهش میزان محصول نسبت به سال قبل و شیوع بیماری کرونا، کشاورزان در رعایت اصول بهداشتی برداشت محصول و اجرای پروتکل های ستاد کرونا اهتمام ویژه ای داشته باشند.

در این جلسه زهرودی فرماندار انار با اشاره به مسائل امنیتی انتظامی فصل برداشت پسته و همچنین مسائل بهداشتی برداشت پسته و حضور کارگران غیر بومی، بر استفاده از کارگران بومی تاکید کرد.

زهرودی تاکید کرد: با توجه به‌ شرایط کنونی و شیوع ویروس دلتا، تردد کارگران غیر بومی در شهر با محدودیت مواجه خواهد بود.

 خلیل نژاد فرمانده انتظامی شهرستان نیز در این جلسه بر تدابیر ویژه پیشگیری از سرقت توسط مالکین و کشاورزان اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه سرقت های سالهای گذشته در مکان‌هایی بوده که هیچ گونه نگهبانی نداشته است ، بر افزایش تعداد نگهبانان باغات تاکید کرد.

متصل شدن انبارهای پسته به سامانه مها ، از دیگر خواسته های فرمانده انتظامی بود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه نیز در این جلسه با اشاره به موارد امنیتی حضور افراد غیر بومی اشاره کرد و خواستار گزارش موارد مشکوک به عوامل انتظامی و امنیتی توسط کشاورزان شد.

معاون شبکه بهداشت شهرستان انار نیز با اشاره به اوج گیری شیوع کرونا و احتمال آغاز موج بعدی این ویروس ، بر رعایت موارد و پروتکل های بهداشتی توسط کشاورزان و کارگران در فصل برداشت پسته تاکید کرد.

وی افزود: شناسایی و جداسازی افراد داری علائم حتی خفیف،استفاده از ظروف یکبار مصرف هنگام خوردن و آشامیدن و لزوم استفاده از ماسک مخصوصا در مکان های سر پوشیده و زمان حمل کارگران داخل خودرو بسیار حائز اهمیت  است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید