Iranian Agriculture News Agency

آبرسانی روزانه به عشایر شهرستان رفسنجان توسط تانکر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان با بیان این‌که کمبود آب از مشکلات عمده‌ی جامعه‌ی عشایری رفسنجان است، گفت: با توجه به کاهش بارندگی و خشک شدن بسیاری از چشمه‌ها، قنات‌ها و منابع آبی طبیعی در مناطق عشایری، روزانه به وسیله‌ی سه دستگاه تانکر، آبرسانی به این جمعیت انجام می‌شود.

آبرسانی روزانه به عشایر شهرستان رفسنجان توسط تانکر

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، حاج عبداللهی آمار عشایر شهرستان رفسنجان را ۳۵۱ خانوار بیان کرد و افزود: به علت گرمای هوا و کاهش منابع آبی، آبرسانی سیار به عشایر مستقر در مراتع شمال و غرب منطقه‌ی سرچشمه و مراتع واقع در حومه‌ی شهرستان از سه ماه قبل شروع شده است.

به گفته‌ی وی، روزانه به وسیله‌ی سه دستگاه تانکر آبرسانی تحت قرارداد اداره‌ی نظارت بر ماشین‌آلات مجتمع مس سرچشمه انجام می‌شود.

حاج‌عبداللهی با اشاره به افزایش گرمای هوا نسبت به مدت مشابه سال قبل و کاهش بارندگی اظهار کرد: بسیاری از چشمه‌ها، قنات‌ها و منابع آبی طبیعی در مناطق عشایری خشک شده‌اند و این موضوع آبرسانی با تانکر را ضروری کرده است.

وی ادامه داد: آب عنصری حیاتی است و به هر شکل ممکن آب را به عشایر خواهیم رساند تا در این روزهای گرم شاهد بروز مشکل برای این قشر پرتلاش نباشیم.

حاج‌عبداللهی خاطرنشان کرد: با بررسی‌های صورت گرفته دو طرح برای تأمین آب از محل بندهای خاکی موجود در شهرستان تهیه و برای تأمین اعتبار به اداره کل عشایری استان کرمان ارائه شده تا علاوه بر موافقت اجرای طرح، تأمین اعتبار و اجرا شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید