Iranian Agriculture News Agency

مختاری خبر داد:

میزان مصرف آبزیان با اطلاع رسانی در مورد فواید آن افزایش پیدا کرده است

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: با تشکیل کمیته ها و برگزاری جلسات، تولیدکنندگان با اطلاعات، ضوابط و قوانین اداری و علمی بیشتر آشنا می شوند.

میزان مصرف آبزیان با اطلاع رسانی در مورد فواید آن افزایش پیدا کرده است

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، سیدعلی مختاری در جلسه کمیته استانی رسیدگی به تخلفات امور آبزی پروری با تاکید بر تامین امنیت غذایی به عنوان رسالت جهادکشاورزی گفت: کارشناسان بخش کشاورزی باید با کسب و داشتن اطلاعات علمی و اداری به همکاری با تولیدکنندگان و بهره برداران و کشاورزان بپردازند و در کنار آنها باشند چرا که ایجاد فاصله می تواند به تولید و ضوابط آسیب برساند.

وی به تاثیر تعاون در تولید اشاره کرد و گفت: تعاون روی سه محور هدایت، حمایت و نظارت ایجاد می شود و اگر یکی از موارد رعایت نشود تولید با مشکلات اساسی مواجه خواهد شد .

 مختاری با بیان اینکه جهاد کشاورزی خانه و محل رفع مشکلات تمام کشاورزان، دامداران و بهره برداران بخش کشاورزی است ادامه داد: باید به طریقی مشکلات تولیدکننده در مجموعه بزرگ جهاد کشاورزی و زیربخش های مختلف از جمله دامپزشکی، شیلات ، صنایع تولیدی و تبدیلی ، تعاونی روستایی و ... مرتفع گردد.

وی در ارتباط با تولید در بخش شیلات و آبزی پروری گفت: این صنعت نباید راکد باشد و تولید بچه ماهی در هر حجمی وابسته به رعایت فرآیند علمی، بهداشتی و اداری آن است تا در آینده باعث ایجاد بیماری و کاهش تولید نشود. 

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی استان به ضرورت تشکیل کمیته های تخصصی با حضور تولیدکنندگان اشاره کرد و گفت: با تشکیل کمیته ها و برگزاری جلسات، تولیدکنندگان با اطلاعات، ضوابط و قوانین اداری و علمی بیشتر آشنا شده و اطلاع رسانی به طور مستمر انجام می شود و رعایت این موارد می تواند در افزایش تولید ثمربخش باشد.

وی با تاکید بر اقدامات و اطلاع رسانی های حوزه شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: خوشبختانه با تبلیغات و اطلاع رسانی در ارتباط با فواید مصرف مواد غذایی دریایی در جامعه میزان مصرف آن افزایش پیدا کرده و با برنامه ریزی ها و اقدامات مناسب در حوزه تولید، میزان تولید جوابگوی سرانه مصرف می باشد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید