Iranian Agriculture News Agency

جامعه سالم با توسعه باغچه های سلامت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بردسیر گفت: در چند سال اخیر طرحی با عنوان باغچه های سلامت بصورت مشترک از سوی جهاد کشاورزی و بهداشت شهرستان بردسیر در منطقه به اجرا درآمده است .

جامعه سالم با توسعه باغچه های سلامت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، سبک خیز بیان داشت:  هدف اصلی از این طرح بهبود وضعیت تغذیه و ایجاد انگیزه  فعالیتهای کشاورزی سالم در زنان روستایی می باشد و جهاد کشاورزی با ارائه بذر سبزیجات بصورت رایگان و اعزام کارشناس برای بازدید و پیگیری روند کاشت، داشت و برداشت در مناطق مختلف مشغول به فعالیت است.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان بردسیر با بیان اینکه در حال حاضر توسعه این باغچه ها با استقبال چشمگیری مواجه شده، خاطرنشان کرد: کاشت انواع سبزیجات و محصولات جالیزی از قبیل گوجه، بادمجان و ...صورت گرفته است.

سبک خیز تصریح کرد: کاشت و برداشت محصولاتی چون انواع سیر، لوبیا سبز، زیره سبز، گل خشت، مرزنجوش، نعناع و... و برداشت محصولات سالم از این باغچه ها، کمک شایانی به تغذیه سالم مردم منطقه و درآمد زایی نسبتا خوب برای فعالین این عرصه نموده که این امر سبب رشد بسیار خوب این باغچه ها شده است.

وی اذعان داشت: در این باغچه‌ها سعی بر آن است که با ارائه آموزش‌های لازم به داوطلبین اجرای طرح و اجرایی نمودن پیشنهادات مناسب و با عدم استفاده از کودهای شیمیایی و سموم غیر بیولوژیک و بهره‌وری از کودهای دست ساز خانگی و کارشناسی مناسب بهترین و با کیفیت ترین محصولات برداشت شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید