Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت عنوان کرد:

جذب بیش از 362 میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون در مرودشت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: در سال گذشته 362 میلیارد و 850 میلیون ریال تسهیلات از محل خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی در این شهرستان جذب شد که نسبت به تخصیص اولیه بیش از دو برابر افزایش دارد.

جذب بیش از 362 میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون در مرودشت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، کاووس همتی با بیان اینکه تسهیلات مذکور از محل منابع داخلی بانک کشاورزی تامین و نرخ مشارکت 15 درصدی دارد، تصریح کرد: 145 نفر متقاضی معرفی شده موفق به جذب این اعتبارات شدند.

به گفته وی؛ با پرداخت اعتبارات مکانیزاسیون کشاورزی ۱۲۶ دستگاه تراکتور، سه دستگاه کمباین، ۷۶ دستگاه انواع ادوات و دنباله بند ها خریداری و به ناوگان مکانیزاسیون شهرستان مرودشت افزوده شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ورود این دستگاه ها و ادوات موجب ارتقاء ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی شهرستان مرودشت به 3.9 اسب بخار در هکتار شده است، اظهار کرد: تسریع در عملیات کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی، کاهش هزینه های تولید و اقتصادی شدن تولید از نتایج این اقدامات است.

او ابراز کرد: بخش کشاورزی شهرستان مرودشت با دارا بودن 5260 دستگاه تراکتور و 1798 دستگاه کمباین از بالاترین ضریب مکانیزاسیون این بخش در استان فارس برخوردار است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید