Iranian Agriculture News Agency

حضوری در گفتگو با ایانا خبر داد:

برگزاری جلسه هماهنگی اجرای تفاهم نامه دبیرخانه شورای زکات در شهرستان کلیبـر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کلیبـر از برگزاری جلسه هماهنگی اجرای تفاهم نامه دبیرخانه شورای زکات با سازمان جهاد کشاورزی استان در این شهرستان خبرداد.

برگزاری جلسه هماهنگی اجرای تفاهم نامه دبیرخانه شورای زکات در شهرستان کلیبـر

 سیاوش حضـوری در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی ضمن اعلام این خبر گفت: زکات از فروع دین شمرده شده و در منابع دینی در کنار نماز و جهاد قرار گرفته است. در همین راستا و با هدف عملیاتی نمودن تفاهم نامه زکات در سال 1400، جلسه شورای زکات شهرستان با حضور رئیس اداره کمیته امداد امام خمینی (ره) و عاملین زکات و کارشناسان مروج مسئول پهنه درمحل سالن جلسه این مدیریت برگزار گردید.

رئیس اداره کمیته امداد شهرستان کلیبر نیز بر ترویج فرهنگ زکات به ویژه در روستاها و بین کشاورزان و ارتباط با آنها تاکید کرد و اظهار داشت: باید حد نصاب و میزان شرعی پرداخت زکات برای هر فرد مشخص و به موقع پرداخت شود.

قوچی بر اهمیت پرداخت زکات تاکید کرد و افزود: زکات واجب الهی و از منظر دین اسلام، ائمه و بزرگان اهمیت زیادی دارد که باعث برکت و عدالت در جامعه می شود جهت آگاهی بیشتر آحاد جامعه و ضرورت عمل به این فریضه الهی که بارها در قرآن کریم به آن سفارش شده است باید در فرهنگ سازی این امر مهم بین مردم تلاش کرد.

وی با بیان اینکه زکات روح و جان انسان را پاکیزه و تطهیر می کند، یادآور شد: پرداخت زکات در جامعه باعث کم شدن فاصله طبقاتی، فقر زدایی و رفع محرومیت می شود؛ از این رو براساس آیات و روایات افراد غنی باید با بخشش قسمتی از مال خود به محرومان و فقرا کمک کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عظیم زاده مسئول زکات شهرستان کلیبـر نیز با تشریح روند اجرایی کار و نحوه توزیع گونیهای جمع آوری زکات، توضیحات و راهنمایی های لازم را در خصوص تکمیل فرم های مربوطه ارائه و به پرسش ها و سوالات عاملین زکات پاسخ داد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید