Iranian Agriculture News Agency

بازدید سفیر صربستان در ایران از مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین

سفیر صربستان در ایران با حضور در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین ضمن نشست با رییس این مرکز، از امکانات آن بازدید و در جریان اقدامات آموزشی و پژوهشی این مرکز قرار گرفت.

بازدید سفیر صربستان در ایران از مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، در نشست دراگان تودوروویچ سفیر جمهوری صربستان در ایران و بابک قرالی رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین که با حضور معاون طرح و برنامه سازمان جهاد کشاورزی استان همراه بود، در خصوص توانمندی‌های این مرکز در ارائه دانش فنی کشاورزی و سوابق تحقیقاتی و آموزشی آن بحث و گفتگو شد.

در ابتدای این نشست، قرالی ضمن خوش آمدگویی خدمت و معرفی اجمالی از مرکز اظهار داشت: مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی در راستای حفظ منابع ژنتیکی، حمایت از مراکز رشد، ارائه آموزش در زمینه‌های مختلف کشاورزی و تحقیقات کاربردی در زمینه کمبود آب، آفات و بیماری‌ها، کشاورزری حفاظتی، تولید محصول سالم و غیره فعالیت دارد.

وی در ادامه افزود: همکاری با نهادهای بین المللی مانند سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) و پیگیری پروژهای مشترک با این نهادها در بخش‌های باغبانی، خاکشناسی، حفظ نباتات، جنگل و مرتع، دامپروری از اقدامات در حال انجام و پیگیری در این مرکز می‌باشد.

رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین همچنین معرفی دو رقم جدید انگور و ثبت ۸۰ گونه حشره جدید در جهان را از جمله سایر فعالیت‌های محققین این مرکز عنوان کرد.

دراگان تودوروویچ نیز ضمن تشکر از برگزار کنندگان این نشست اعلام داشت: بر اساس دعوت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی به قزوین آمده و اولویت صربستان در ارتباط با ایران همکاری در بخش کشاورزی است.

وی افزود: صربستان در بخش کشاورزی ظرفیت‌های خوبی برای ارتباط با ایران دارد و در سفر دو ماه قبل وزیر امور خارجه صربستان با وزیر جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران و معاونان وی ملاقات داشتیم و تصمیم برآن شد کشاورزی مهمترین مسئله در ارتباط بین صربستان و ایران باشد.

سفیر جمهوری صربستان در جمهوری اسلامی ایران با اشاره به توانمندی‌های گسترده استان قزوین در زمینه کشاورزی اظهار امیدواری کرد با تشکیل کمیته مشترک و تبادل اطلاعات در بخش کشاورزی شاهد همکاری متقابل در این بخش باشیم.

گفتنی است؛ پس از این نشست مشترک،  دراگان تودوروویچ از هرباریم و آزمایشگاه مرکز بازدید نمود و در خصوص جمع آوری فلور استان و همچنین فرآیند کار آزمایشگاه‌های مرکز از سوی رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین توضیحات کاملی به وی ارائه شد.

در پایان نیز تبسمی معاون طرح و برنامه سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه مشخص نمودن ظرفیت‌های موجود در استان و تشکیل کمیته مشترک می‌تواند آغازگر همکاری بین دو کشور در بخش کشاورزی باشد، از آمادگی کامل این سازمان به منظور همکاری در این زمینه خبر داد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید