Iranian Agriculture News Agency

فعالیت ۱۹ صندوق اعتباری خرد زنان روستایی و عشایری در شهرستان اردل

مسئول ترویج جهاد کشاورزی شهرستان اردل با اشاره به تاسیس دو صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در بخش پشت کوه روستای کاج و روستای زرمیتانشهرستان اردل گفت :در حال حاضر ۱۹ صندوق اعتباری خرد زنان روستایی و عشایری در این شهرستان تاسیس و فعالیت دارند.

فعالیت ۱۹ صندوق اعتباری خرد زنان روستایی و عشایری در شهرستان اردل

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحجال و بختیاری، یدالله بهرامی گفت: تشکیل صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی، گامی مؤثر در راستای کارآفرینی، اشتغال‌زایی و کاهش هزینه‌های تولید و افزایش درآمد خانوار است.

وی با اشاره به مزایای صندوق اعتباری خرد زنان روستایی، گفت: در این صندوق، زنان روستایی با استفاده از پس انداز‌های کوچک خود به ‌نوعی سرمایه‌گذاری کرده و با وام‌های این صندوق، فعالیت‌های تولیدی خود را رونق می‌بخشند.

 بهرامی با بیان اینکه ظرفیت‌های بسیار خوبی در روستاهای این شهرستان به لحاظ تولید محصولات کشاورزی و صنایع‌دستی وجود دارد، اظهار امیدواری کرد بتوانیم شرایط را برای رونق آن انجام دهیم.

همچنین خانم انصاری کارشناس صندوق خرد زنان روستایی شهرستان نیز در حاشیه تاسیس صندوق های اعتباری خرد زنان یکی از اهدافِ تشکیل این صندوق ها را بهبود وضعیت اقتصادی کشور دانست و افزود: کاهش بیکاری، برقراری عدالت اجتماعی، کاهش فقر در مناطق روستایی، از مهم‌ترین اهدافِ تشکیل این صندوق است.

انصاری با اذعان به اینکه تشکیل صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی باعث افزایش درآمد در بین روستاییان می‌شود، تصریح کرد: اگر به زنان روستایی توجه نشود چرخ اقتصاد اکثر خانواده‌های روستایی نمی‌چرخد ‌به همین دلیل این صندوق گامی مؤثر در راستای کارآفرینی، اشتغال‌زایی و کاهش هزینه‌های تولید و افزایش درآمد خانوار خواهد داشت.

وی با اشاره به نقش صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در کاهش مهاجرت از روستا به مناطق شهری افزود: صندوق اعتبارات خرد ایجاد اشتغال متناسب با روستا برای زنان روستایی کمک می‌کند و مهاجرت روستائیان به شهر‌ها را از این طریق کاهش می‌دهد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید