Iranian Agriculture News Agency

نیرومند:

تخصیص اعتبار برای تامین آب شرب دام در خوزستان

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن اشاره به وجود ۶۰۰ هزار راس دام سنگین و ۳ میلیون راس دام سبک در استان، از تخصیص اعتبار لازم برای تامین آب شرب دام توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خبر داد.

تخصیص اعتبار برای تامین آب شرب دام در خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، دومین جلسه کارگروه خشکسالی که با محوریت کمبود منابع آبی ناشی از خشکسالی و بررسی مشکلات دامداران استان با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، مدیران کل ادارات تابعه، معاونان و مدیران ستادی برگزار شد.

جواد سلطانی کاظمی معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن اشاره به نخستین جلسه این کارگروه و با بیان این مطلب که خشکسالی در بخش کشاورزی تاثیرات چندین ساله خواهد داشت گفت: هدف از تشکیل این کارگروه اقدامات هماهنگ، متناسب با خشکسالی و شرایط خاص موجود در بخش کشاورزی است.

وی افزود: اقدامات و‌کمک‌های دستگاه‌های استان در این ‌کارگرو‌ه و با محوریت معاونت امور دام سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در اختیار زیربخش‌ها قرار خواهد گرفت.

در ادامه این جلسه عبدالامیر نیرومند معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان این مطلب که خشکسالی بحرانی است که در اثر کاهش بارندگی و تغییرات اقلیمی رخ می‌دهد تصریح کرد: خشکسالی در بخش کشاورزی و به ویژه در بخش دام اثرات مخربی را به همراه خواهد داشت.

وی گفت: در حال حاضر حدود ۶۰۰ هزار راس دام سنگین و ۳ میلیون راس دام سبک در استان وجود دارد.

نیرومند با بیان این مطلب که خشکسالی بحرانی جدی است یادآور شد: از جمله عوارض ناشی از خشکسالی در بخش دام می‌توان به تغذیه، تامین آب شرب دام، خرید دام و .... اشاره کرد که در این راستا  پس از برگزاری جلسات و پیگیری و اختصاص اعتبار توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان، مقرر شد شرکت آب و فاضلاب طبق مقررات و شرح وظایف خود آب شرب دام‌های استان را تامین کند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان همچنین به آب مورد نیاز شنای گاومیش‌ها اشاره و بیان کرد: پس از بررسی‌های انجام شده و برگزاری جلسات، محل‌هایی در موازات دامداری‌ها و در بستر رودخانه جهت ایجاد حوضچه‌های آب برای شنای دا‌م‌ها مشخص شد. 

نیرومند بر همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌های استان و شرکت‌ها و موسسات مرتبط با بخش کشاورزی تاکید و عنوان کرد: باید از تمام ظرفیت‌ها و امکانات موجود به صورت واحد و یکپارچه در جهت مقابله با خشکسالی استفاده شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید