Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی میاندورود خبر داد:

کشت مکانیزه 87 درصدی برنج در میاندورود

مدیر جهاد کشاورزی میاندورود از کشت مکانیزه برنج در 7 هزار و 449 هکتار شالیزار این شهرستان خبر داد.

کشت مکانیزه 87 درصدی برنج در میاندورود

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، سید اسماعیل علوی از کشت مکانیزه برنج در 7 هزار و 449 هکتار زمین شالیزاری شهرستان میاندورود معادل 87 درصد مزارع خبر داد.

وی ادامه داد: با توجه به پایان کشت برنج در این شهرستان و بازدید کارشناسان پهنه از شالیزارهای منطقه، 5 هزار و 258 هکتار زمین شالیزاری به کشت ارقام محلی و 3 هزار و 334 هکتار به ارقام پرمحصول اختصاص دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود افزود: امسال عملیات نشاء برنج در 8 هزار و 592 هکتار زمین شالیزاری این شهرستان انجام شد که 7 هزار و 449 هکتار آن بصورت مکانیزه است.

علوی تصریح کرد: هم اکنون در بخش مکانیزاسیون کشاورزی، 12 واحد بانک نشا و 140 دستگاه نشاکار 4 و 6 ردیفه در این شهرستان در حال فعالیت است.

این مقام مسوول درباره مزایای کشت مکانیزه برنج، گفت: نه تنها هزینه دستمزد کارگران کاهش می یابد بلکه مکانیزه شدن به خصوص در مرحله کاشت، تاثیر مستقیم در تمامی مراحل کشاورزی و کاهش هزینه‌ها دارد چراکه با توجه به اینکه کشت به شکل و شیوه اصولی و صحیح انجام شده، نگهداری، برداشتن علف هرز (وجین)، کاهش میزان آب مصرفی و دفعات آبیاری بسیار کم‌هزینه‌تر از کشت سنتی است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید