Iranian Agriculture News Agency

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی مطرح کرد :

ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در آذربایجان غربی به ۱.۸ اسب بخار افزایش یافت

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در استان هم اکنون ۱.۸ اسب بخار بر هکتار است که این ضریب در ابتدای فعالیت دولت یازدهم ۱.۱۲ اسب بخار برهکتار بود.

ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در آذربایجان غربی به ۱.۸ اسب بخار افزایش یافت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، جعفر وحدت افزود: در پنج سال اخیر و امسال چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال مجموع سرمایه گذاری در بخش مکانیزاسیون از محل تسهیلات این بخش بوده است که یکهزار و ۲۰۰ میلیاردریال اعتبار سال جاری است.

وی درباره تاثیر افزایش ضریب مکانیزاسیون استان بر افزایش تولید شاخص یا نسبت مشخص و معینی موجود نیست ولی نمی‌توان منکر افزایش بهره وری در تولید شد.

وحدت با بیان اینکه هم اکنون ۴۷ هزار و ۱۵۰ تراکتور، یکهزار و ۱۲۶ کمباین و ۱۲۹ هزار و ۱۸۳ دستگاه ادوات دنباله بند در استان در اختیار بخش کشاورزی است، گفت: کل تسهیلات اعطایی مکانیزاسیون در سال ۱۳۹۹ بیش از یکهزار و ۴۰ میلیارد ریال بوده است.

وی اضافه کرد: میزان تسهیلات اعطایی به بخش کشاورزی استان در سال ۱۳۹۲ در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید ۲۸۰ میلیاردریال بود که این رقم در سال ۱۳۹۶ به عنوان سال آغاز فعالیت دولت دوازدهم ۵۶۰ میلیارد ریال شد و سال گذشته به یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال رسید.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی استقبال زارعان را از این تسهیلات مطلوب بیان کرد و گفت: ارتقای مکانیزاسیون با ارتقای کیفیت و میزان تولید ارتباط مستقیم دارد.

آذربایجان غربی دارای ۸۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که از مجموع ۱۱۸ میلیون تن محصول کشاورزی کشور سالانه ۶.۸ میلیون تن محصول در این استان تولید و روانه بازار می شود.

۱۲۰ هزار از اراضی استان باغی با کشت عمده سیب درختی با تولید سالانه ۸۰۰ هزار تا ۱.۲ میلیون تن و باقی اراضی زراعی هستند که سالانه یک تا ۱.۸ میلیون تن محصول چغندر قند و ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار تن محصول گندم حاصل کار زارعان برروی منابع این استان است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید