Iranian Agriculture News Agency

عملیات اجرایی 18پروژه بخش کشاورزی در شهرستان اردل به پایان رسید

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردل از اجرای عملیات اجرایی 18پروژه با اعتبار دولتی بیش از 2.5 میلیارد تومان دراین شهرستان خبرداد.

عملیات اجرایی 18پروژه بخش کشاورزی در شهرستان اردل به پایان رسید

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردل از اجرای عملیات اجرایی 18پروژه با اعتبار دولتی بیش از 2.5 میلیارد تومان دراین شهرستان خبرداد که از این میزان عملیات اجرایی ۱۱پروژه مربوط به  کانال های آبرسانی و سربندها با اعتباری بالغ بر ۹۰۰میلیون تومان، عملیات اجرایی لایروبی ۲ رشته  قنات  با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیون تومان و عملیات اجرایی  ۶ جاده بین مزارع با اعتباری بالغ بر۱میلیارد و ۵۵۰میلیون تومان در روستاهای  عزیزآباد، ده کهنه روگر ، نساء اردل ،جوی سیب دیناران ، عالی محمدی دیناران، دشتک، خدمات رستم آباد ، شلیل علیا ، عزت آباد ، بهشت آباد، آبسرده  و سرخون  اجرا شد.

روح الله سعیدی افزود :با فرمان تاریخی معمار کبیر انقلاب، امام راحل در بیست و هفتم خرداد ماه سال 1358 جهاد کشاورزی تشکیل که این امر با هدف محرومیت زدایی از روستاها و مناطق محروم و دور افتاده انجام شد و همه ساله این روز و هفته قبل از آن، گرامیداشت این حرکت جهادی است.

وی،با اشاره به اینکه،هدف ما در مدیریت جهاد کشاورزی این است که با افزایش بهره وری و اتکاء به نیروی انسانی فرهیخته و توانمند و با مدیریت جهادی مسیر تعالی را طی کنیم افزود: ضمن تشکر از همه مقامات و دستگاه های شهرستان که فرارسیدن هفته جهاد کشاورزی را گرامی داشته اند و به طرق مختلف این مناسبت گران قدر را ارج نهاده اند، اظهار کرد: بر خود لازم می دانیم که این ایام را به همه کشاورزان تلاشگر، کارشناسان، مروجین، محققین، اساتید بزرگوار و گرامی تبریک عرض نمائیم .

وی،اظهارکرد: از اقدامات شاخص این مدیریت در 18ماه گذشته،آغاز طرح تامین آب ده کهنه روگر می باشد که بیش از یک دهه بصورت راکد باقی مانده بود که با پیگیریهای انجام شده  این طرح با مشارکت دولت  و سرمایه گذاربخش خصوصی آغاز شد و 172هکتار از اراضی روستای مذکور به سیستم آبیاری بارانی و200هکتار از اراضی به سیستم آبیاری قطره ای تجهیز خواهد شد.

سعیدی،با اشاره به اینکه، پیگیری ودریافت اعتباردولتی بالغ بر7.5 میلیارد تومان جهت راه اندازی آبرسانی به دشت اردل از دیگر اقدامات شاخص می باشد افزود:آغاز انجام  مطالعات طرح های تامین آب روستاهای ممسنی، سرچاه و دوازده امام،کاج ،ارجل،کاوندو... در سطحی بیش از 2هزار هکتار ازدیگر اقدامات این مدیریت است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردل ادامه داد.طرح ترکیب ژنتیکی گوسفند لری بختیاری و رومانف روسی درشهرستان اردل درسال گذشته به تعداد 350 رأس در روستاهای بهشت آباد و عباس آباد با موفقیت  اجراشده است.

قابل ذکراست:مدیر وکارکنان جهادکشاورزی شهرستان اردل با برگزاری مراسم میزخدمت مشکلات بهره برداران بخش کشاورزی را مورد بررسی ودر جهت رفع مشکلات راهکارهای لازم را ارائه دادند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید