Iranian Agriculture News Agency

طمراسی:

نهاده های سال زراعی پیش رو باید اول مرداد ماه برای کشاورزان آماده باشد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: وزارت جهاد کشاورزی این افتخار را دارد که توسط معمار کبیر انقلاب بنیانگذاری شده است و برگرفته شده از خون شهدای خودش است.

نهاده های سال زراعی پیش رو باید اول مرداد ماه برای کشاورزان آماده باشد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، احمد طمراسی در دومین جلسه هماهنگی مدیران جهاد کشاورزی شهرستان ها با مدیران ارشد ستادی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ضمن گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه در حال حاضر نگاه مردم به جهاد تغییر کرده است، ابراز کرد: جهاد ارگانی بود که کیلومترها خدمات مختلف از جمله احداث جاده آسفالت، راه، برق رسانی و اجرای طرح های آبیاری را رایگان در اختیار مردم قرار می داد.

وی با بیان اینکه به کار جهادی معتقد و بر نگاه گذشته استوار است، تصریح کرد: کار در شرایط غیر متعارف و مدیریت در این شرایط مهم است و باید با این محدودیت ها بتوان بر مشکلات فائق آمد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه باید انتخاب مدیران با کارشناسی صورت پذیرد، افزود: اگر امروز در زمینه کاری خلاء داریم باید برای آن مدل تعریف شود و با شرایط غیرمتعارف و محدودیت موجود نسبت به برطرف کردن آن اقدام شود.

وی با اشاره به اینکه مدیران ما باید به دنبال تربیت نیروی انسانی باشند و برای خود جانشینان خوبی را پرورش دهند، ابراز کرد: دو راهبرد اساسی اصلاح ساختار نظام اداری سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و استفاده از تعاونی های تولید باید در دستور کار قرار گیرد.

طمراسی با اشاره به اینکه اعتبار تخصیص داده شده به دهستان ها و مراکز جهاد کشاورزی باید 100 درصد باشد، تاکید کرد: با ایجاد انگیزه در کارکنان می توان گام موثری را در زمینه اصلاح ساختار نظام اداری برداشت و با واگذاری امور آب و خاک و الگوی کشت به تعاونی های تولید           می توان همانند گذشته از خدمات این تعاونی ها به نحو مطلوب استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه یک راهبرد اساسی در زمینه کشاورزی توسعه این بخش است، اظهار کرد: استان فارس اولین استانی است که دام زنده را از عشایر خریداری می کند.

طمراسی با اشاره به اینکه کشاورز باید مطالبه گر باشد، یادآور شد: اول مرداد ماه باید نهاده های سال زراعی پیش رو اعم از کود، بذر و سم برای کشاورزان آماده باشد و در ماه های مرداد و شهریور کلاس های آموزشی برای کشاورزان برگزار شود.

وی افزود: پیگیر اخذ قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی باشید تا کشاورزان بدون هیچ دغدغه ای اقدام به کشت کنند.

طمراسی با بیان اینکه مدیران شهرستان ها باید در تصمیم گیری ها دخیل باشند، اظهار کرد: هر بخشنامه ای که به صورت عام به استان ارسال می شود و توسط کمیته ای متشکل از مدیران شهرستانی اجرا شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید