Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه پیش بینی کرد:

برداشت ۱۶۴ تن گل محمدی تر از گلستان های شهرستان ارومیه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه با بیان اینکه برداشت گل محمدی از نیمه دوم اردیبهشت‌ ماه در این شهرستان آغاز و تا اواسط خردادماه ادامه دارد، از پیش‌بینی برداشت ۱۶۴ تن گل محمدی تر ازسطح گلستان های این شهرستان خبر داد.

برداشت ۱۶۴ تن گل محمدی تر از گلستان های شهرستان ارومیه

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی،محمود سپهرفر با اشاره به متوسط عملکرد ۴ تن در هکتاراین محصول اظهار کرد: امسال با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی پیش بینی می‌شود ازسطح ۴۱ هکتار از گلستان های این شهرستان، ۱۶۴ تن گل محمدی تر برداشت شود که نسبت به سال گذشته از افزایش تولید قابل توجهی برخودار خواهد بود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه افزود: در راستای حمایت از کشت گیاهان کم آب بر در سال گذشته ۱۱ هزار اصله پایه رویشی از محل اعتبارات ستاد احیا دریاچه ارومیه به ارزش ۱۶۵ میلیارد ریال در بین بهره برداران شهرستان توزیع گردید.

 سپهرفر ارزش اقتصادی این میزان تولیدات را بالغ بر ۳۸ میلیارد ریال اعلام و تاکید کرد: با توسعه سطح زیر کشت و صنایع فرآوری این محصول به خصوص تولید اسانس آن علاوه بر سود آوری اقتصادی بالا، زمینه اشتغال نیز برای علاقمندان در این زمینه فراهم می گردد که هم اکنون ۸۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم در این حوزه فعالیت دارند و مشغول به کار هستند.

مهمترین ارقام زیر کشت گل محمدی این شهرستان رقم کاشان برای عرق گیری است و رقم خوی نیز برای تهیه مربا کشت می شود. 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید