Iranian Agriculture News Agency

قنبری تاکید کرد:

آفات جنگل‌های ارسباران بصورت مستمر مورد رصد و پایش قرار دارد

معاون حفاظت و امور اراضی و رئیس کارگروه تخصصی گیاهپزشکی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی گفت: آفات جنگل های ارسباران بصورت مستمر مورد رصد و پایش قرار دارد.

آفات جنگل‌های ارسباران بصورت مستمر مورد رصد و پایش قرار دارد

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، علی قنبری در جلسه ای که در محل فرمانداری شهرستان ورزقان با موضوع آفات جنگل های ارسباران برگزار گردیده بود با اشاره به اهمیت جنگل های ارسباران بعنوان بازمانده دوران سوم زمین شناسی گفت: این جنگل از ارزش و اهمیت ژنتیکی و تنوع زیستی فوق العاده ای برخوردار بوده و این امر مسئولیت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری را در حفاظت از این جنگل ها سنگین نموده است.

وی در ادامه افزود: آفت بخشی از فون جنگل است و باتوجه به اینکه جنگل یک اکوسیستم طبیعی است باید تا قبل از رسیدن آفت به آستانه خسارت زایی از دخالت در جنگل خودداری نمود و اجازه داد آفت بوسیله دشمنان طبیعی خود کنترل گردد.

 معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان افزود: بدیهی است در صورت بروز حالت طغیانی آفت، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی برابر نظر و مصوبات کارگروه تخصصی گیاهپزشکی اقدامات کنترلی و مقابله ای مقتضی را برای پایین آوردن جمعیت آن انجام می دهد.

 قنبری با بیان اینکه آفات جنگل های ارسباران بصورت مستمر مورد رصد و پایش قرار می گیرد و با توجه به نوع آفت و مرحله زیستی و میزان جمعیت آن تدابیر لازم اتخاذ می گردد گفت: در این راستا در هفته گذشته تعدادی از اعضای کارگروه تخصصی گیاهپزشکی اداره کل از جنگل های ورزقان بازدید داشتند و امروز نیز اینجانب به همراه مهندس بیگ پور از جنگل های این شهرستان و شهرستان خداآفرین بازدید نموده و وضعیت آفت موجود را مورد بررسی قرار دادیم.

فرماندار شهرستان ورزقان نیز با اشاره به مشاهده برخی عوارض ناشی از بروز آفت در جنگل های ورزقان ضرورت بررسی و پایش آفت را مورد تاکید قرار داد و گفت: اقدام به موقع در مواجهه با هر بحرانی در کنترل آن اهمیت بسزایی دارد لذا پایش مستمر آفت بسیار مهم می باشد.

 خانی با اشاره به اینکه کنترل آفت جنگل یک موضوع علمی و تخصصی است گفت: بدیهی هر گونه اقدام در این خصوص باید با نظر متخصصین امر صورت گیرد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید