Iranian Agriculture News Agency

رئیس حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان :

ادامه راه شهدا تنها با کلام کفایت نمی کند

حماسه خرمشهر تکرارنشدنی است

ورمقانی اذعان داشت : سالروز آزادسازی خرمشهر این روز، برای ما یک روز بسیار بزرگ و افتخار آفرین است و شاهبرگ زرین افتخارات جنگ هشت ساله دفاع مقدس است.

ادامه راه شهدا تنها با کلام کفایت نمی کند

به گزارش خبرنگار ایانا از کردستان، حجت الاسلام ورمقانی در جلسه گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار کرد : آزادی خرمشهر نه تنها برای ما  شیرین و افتخار آفرین است بلکه، یاد آور روزهای تلخی نیز به جهت اشغال کردن متجاوزین رژیم بعث، و شهادت رزمندگان وهم وطنان عزیزمان در دوران دفاع مقدس است که در نهایت به  آزادسازی خرمشهر انجامید و امروزه ما مفتخر به یادواره  این پیروزی عظیم هستیم.  

وی  با اشاره به اینکه رژیم بعث در طول جنگ هشت ساله، از طرف کشورهای غربی و عربی  پشتیبانی میشد افزود : کشور ما در این جنگ با تکیه و توکل به خداوند،توسط رزمندگان دلیر، حمایت و وپشتوانه ملت غیور ایران ،در خرداد سال ۱۳۶۱ به یکی از بارزترین رخدادهای الطاف ومعجزه خداوندی دست یافت،که یکی از مهمترین و زیباترین روزهای دفاع مقدس است که بعد از نوزده ماه، از اشغال خرمشهر،توسط رزمندگان اسلام فتح شد.

نماینده حوزه ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت بر اساس آیه شریفه که در مورد شهداست: ( وَ لا تَقولوا لِمَن یقتَلُ فی سَبیلِ اللهِ اَموات.(۱) وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللهِ) خداوند متعال میفرماید که آنها زنده اند، و هیچ گاه نباید شهدا را با لقب مرده  یاد کنیم، زیرا که آنها نزد خداوند زنده هستند و در پیشگاه خداوند روزی داده میشوند.

وی خاطرنشان کرد : وظایف اصلی تمامی اقشار  جامعه نسبت به شهدا بسیار مهم و ضروری است ما باید امروز نهایت احترام وجایگاه را برای شهدا جانبازان ،و بازماندگان این عزیزان را در اولویت قرار دهیم زیرا که رفتگان آنها و شهدا جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و به برکت خونهای پاک آنها و مجاهدتهایشان، انقلاب اسلامی  تا کنون استمرار داشته و انشاالله که دوام بیشتری خواهد داشت.

وی اظهار داشت : باید در راستای فرهنگسازی سیره ی شهدا ، راه و منش، معنوی  شهدا، برای جوانان و نسلهای امروز کارهای بیشتری انجام بگیرد، زیرا که سخن گفتن از شهدا شاید، به ظاهر مانند یک افسانه باشد اما ، در واقع، آنها خود افسانه های واقعی بودند که برای شناخت ودرک باید ، راهشان را ادامه دهیم.

حجت الاسلام ورمقانی یادآور شد :  باید  در کتابهای درسی از پایه دبستان، از وصیت نامه های شهدا و داستان زنگی آنها بیشتر اشاره شود تا این فرهنگ معنوی بهتری و اساسی جایگاه خود را در بین عامه مردم باز کند.

وی با اشاره به خطبه ۱۵۶ نهج البلاغه، و شوق شهادت  امیرالمومنین حضرت  علی (ع) در محضر پیغمبر اسلام(ص )برای شهادت گفت: پیغمبر اسلام فرمودند:افتخار شهادت و شهید شدن در راه خدا باید با پیشه ی صبر و ایمان صورت بگیرد، که خداوند یکی از درهای بهشت را با  نام باب المجاهدین تنها به شهدا اختصاص داده که برترین جایگاه را به آنها داده است.

به گفته این مسئول : خوشبختانه،شهدای ما  در طول جنگ هشت ساله نمونه کامل خصوصیات  و فرموده پیغمبر اسلام را دارا بودند که با نشات گرفته از نیت و زات پاکشان،سرانجام به پیروزی رسیدند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید