Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی دهگلان خبر داد؛

اختصاص بیش از 300 هکتار اراضی دهگلان به کشت کلزا

دهگلان قطب تولید کلزا در کردستان

مدیرجهاد کشاورزی دهگلان گفت: در سال زارعی جاری 330 هکتار اراضی کشاورزی به کشت کلزا اختصاص پیدا کرده است که ۶۰ در صد آن تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفته است.

اختصاص بیش از 300 هکتار اراضی دهگلان به کشت کلزا

 

به گزارش خبرنگار ایانا از کردستان، سید حامد احمدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهگلان، با اشاره کشت محصول کلزا در این شهرستان اظهار کرد: در سال گذشته، ۳۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی به کشت محصول کلزا اختصاص پیدا کرده بود که در سال زارعی جاری، این رقم به ۳۳۰ هکتار معادل ۱۰ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به کودهای پاییزه توزیع شده بین کشاورزان برای محصول کلزا گفت: در این راستا  ۲۷۰ تن انواع کود های ریز مغذی پاییزه شامل فسفاته، اوره و ماکرو کامل بین کلزاکاران شهرستان توزیع شده‌ است.

مدیر جهاد کشاورزی دهگلان با بیان اینکه این شهرستان یکی از قطب‌های تولید کلزا در استان کردستان است، تاکید کرد: کلزا به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری می‌شود که قیمت مصوب برای سال زراعی جاری به ازای هرکیلو ۱۱۰ هزار ریال است.

 احمدی با اشاره به اینکه سطح زیر کشت کلزا در این شهرستان با حمایت مستقیم دولت افزایش محسوسی داشته است، اضافه کرد: جهاد کشاورزی در همه مراحل کاشت، داشت و برداشت این دانه روغنی، مزارع زیرکشت را رصد و مشاوره‌های فنی لازم به بهره‌ برداران ارائه می دهد.

وی با بیان اینکه کشت کلزا از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی است، اظهار داشت: با تامین و تخصیص یارانه بذر کلزا و بیمه کردن این محصول و خرید تضمینی آن تمام شرایط برای کشت این محصول فراهم است.

مدیر جهاد کشاورزی دهگلان به حمایت‌هایی که در راستای افزایش سطح زیرکشت کلزا از کشاورزان ارائه می‌شود افزود: همه نهاده‌های مورد نیاز و همچنین تسهیلات بانکی در اختیار کلزاکاران قرار داده می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید