Iranian Agriculture News Agency

دامپزشکان، در معرض خطر ابتلای بالای کرونا

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان در جلسه شورای اطلاع رسانی و ارتباطات رسانه ای این اداره کل گفت: بعد از پزشکان و کادر درمان و بیمارستان های علوم پزشکی و مراکز بهداشت، اکیپ های عملیاتی و نظارت بهداشتی دامپزشکی که به ناچار باید در مراکز جمعیتی مختلف تولید تا عرضه مواد غذایی و دامداریها، در سطح شهرها و روستاها، بطور مستمر بر بهداشت مواد غذایی و بهداشت دام نظارت و برای پیشگیری از بیماریهای زئونوز فعالیت کنند و کارشان تعطیل بردار نیست نیز از گروه های در معرض خطر ابتلای بالای کرونا هستند.

دامپزشکان، در معرض خطر ابتلای بالای کرونا

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، حسین رشیدی مدیر کل دامپزشکی استان کرمان  افزود: چنانچه به علت نگرانی از ابتلا به بیماری، عملیات بهداشتی ضروری که توسط آنها انجام می شود، متوقف شود و یا بخوبی انجام نشود، می تواند عواقب بهداشت عمومی خطرناکی همزمان با بحران کرونا در پی داشته باشد.

رشیدی افزود: گروه های عملیاتی و نظارت بهداشتی دامپزشکی از مهمترین گروه هایی هستند که امکان مواجهه آنان با ویروس کرونا و ابتلا به بیماری و همچنین انتقال و انتشار آن به دیگران بالاست و به نظر می رسد اولویت بالایی برای واکسیناسیون داشته باشند.

وی افزود: مخاطرات ناشی از احتمال انتقال بین گونه ای و جهش ها و اپیدمی های جدید نیز، ضرورت ایجاد ایمنی در پرسنل دامپزشکی را که بطور دائم با انواع دام در تماس هستند، راخاطرنشان می سازد.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان  افزود: در برخی استان ها این اولویت رعایت شده و واکسیناسیون اکیپ های عملیاتی دامپزشکی انجام شده یا در حال انجام است؛ ولی متاسفانه تا کنون در استان کرمان برغم پیگیری های متعدد به این امر عنایت نشده است،

وی با اشاره به نقش بی بدیل دامپزشکان در سطح دنیا در ابداع و تولید واکسن کرونا افزود: بی مهری و کم لطفی به این قشر تاثیر گذار در بهداشت عمومی، حق ناسپاسی است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید