Iranian Agriculture News Agency

علائی مقدم مطرح کرد:

خسارت 4500 میلیارد تومانی خشکسالی به مراتع عشایر

رئیس سازمان امور عشایر ایران در دیدار با استاندار گیلان گفت: طبق برآوردها امسال خسارت خشکسالی به مراتع عشایر 4500 میلیارد تومان است.

خسارت 4500 میلیارد تومانی خشکسالی به مراتع عشایر

به گزارش ایانا به نقل از سازمان امور عشایر ایران، شاهپور علائی مقدم در دیدار با استاندار گیلان اظهار داشت: امسال اعتبارات آبرسانی روستایی 2620 میلیارد تومان است که با اضافه شدن عبارت عشایر به آن و ابلاغ از سوی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، حدود 350 میلیارد تومان آن سهم عشایر است.

وی با اشاره به اینکه هفت میلیارد و 300 هزار مترمکعب آبرسانی سیار در مناطق عشایری انجام می دهیم، افزود: با اعتباراتی که با اذن مقام معطم رهبری طی سال های 98 و 99  اختصاص یافت شاخص برخورداری عشایر از آب پایدار و بهداشتی را از 43درصد به 63درصد رساندیم و امیدواریم بتوانیم این شاخص را به بالای 80درصد برسانیم.

علائی مقدم ابراز داشت: امسال زمان و پراکنش بارندگی ها در فروردین و اردیبهشت ماه مناسب نبود و اگر مراتع ییلاقی ضعیف باشد عشایر دچار کمبود علوفه دامی و آب می شوند.

رئیس سازمان امور عشایر ایران با اشاره به اینکه ستاد مقابله با خشکسالی در سازمان و امور عشایر و استانها تشکیل شده، گفت: طبق برآوردهای ما امسال خسارت خشکسالی به مراتع عشایر 4500 میلیارد تومان است.

وی به میزان گوشت قرمز تولیدی عشایر نیز اشاره کرد و گفت: تولید گوشت توسط عشایر در سال 94 حدود 162 هزار تن بود که با اجرای زنجیره تولید و اصلاح نژاد و روش تغذیه دام این میزان را به 200 هزار تن رسانده ایم.

علائی مقدم یادآور شد: سال گذشته برای اولین بار در کشور سرشماری ثبتی مبنایی عشایر انجام شد و برخلاف گذشته که هر ده سال یکبار سرشماری عشایر انجام می شد، سرشماری ثبتی مبنایی آنلاین و قابل بروزرسانی است و  اگر در آمار جمعیت عشایری گیلان اختلاف وجود دارد می توانیم آن را بررسی و راستی آزمایی کنیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید