Iranian Agriculture News Agency

سرمایه گذاری 2هزار و ۱۰۰ میلیارد ریالی در صنایع تبدیلی چهارمحال و بختیاری

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: در سال گذشته بالغ بر دو هزار و ۱۰۰میلیارد ریال سرمایه گذاری در بخش صنایع تبدیلی و غذایی چهارمحال و بختیاری انجام شد.

 سرمایه گذاری 2هزار و ۱۰۰ میلیارد ریالی در صنایع تبدیلی چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، طهمورث فتاحی گفت: این سرمایه گذاری با همکاری بخش خصوصی در حوزه صنایع تبدیلی و غذایی شامل سردخانه،فرآوری محصولات کشاورزی ،راه اندازی کارخانجات آرد ،خوراک آبزیان و خوراک دام و طیور سرمایه گذاری شده است.

فتاحی گفت :عمده این طرح ها در راستای تولیدات فرآوری شده به ترتیب اولویت سرمایه‌گذاری احداث زنجیره تولید و ارزش غذایی و زنجیره محصولات کشاورزی بوده است.

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد :به منظور ایجاد زمینه تسهیل و تسریع در فرایند جلب و جذب سرمایه گذاری در استان، سند راهبردی سرمایه گذاری در بخش کشاورزی تدوین شد.

فتاحی افزود :تکمیل زنجیره تولید در استان با استقبال خوبی مواجهه شده است و بیش از شش واحد کارخانجات صنعتی احداث و دو واحد نیز بهسازی و نوسازی شد میزان سرمایه گذاری انجام شده در این واحدها ۶۳۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی و مابقی توسط سرمایه گذاران انجام شد

وی گفت :در سال گذشته بیش از ۱۵ هزار تن سیب زمینی و ۱۰ هزارتن خوراک آبزیان به کشورهای همسایه صادر شد که سبب ارز آوری ۱۰ میلیون دلاری برای کشور شد.

فتاحی اظهار داشت: ایجاد بسته های حمایتی جهت افزایش بهره وری و ارزش افزوده بخش صنایع تبدیلی و غذایی نقش مهمی در ایجادامنیت غذایی و سلامت جامعه دارد و باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید