Iranian Agriculture News Agency

برگزاری جلسه بهینه سازی مصرف سم در شهرستان آذرشهر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آذرشهر از برگزاری جلسۀ بهینه سازی مصرف سم با حضور کارشناسان مسئول مربوطه و مسئولان مراکز عرضۀ سموم کشاورزی در این شهرستان خبرداد.

برگزاری جلسه بهینه سازی مصرف سم در شهرستان آذرشهر

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، حسن علیوند در این جلسه که به منظور تبادل نظر درخصوص بهینه سازی عرضۀ سم در شهرستان، جلوگیری از توزیع سموم تقلبی و تاریخ مصرف گذشته و نقش توزیع کنندگان سم در راهنمایی صحیح بهره برداران ترتیب یافته بود ، با اشاره به اهمیت زمان مناسب سمپاشی، نوع سم مصرفی و مقدار سم گفت: اگر میزان صحیح مصرف سم رعایت نشود، آفتها و گیاهان هرز بیش از پیش به سموم مقاوم خواهند شد.

وی با شاره به به موضوع اختلاط سموم ادامه داد: مصرف همزمان بیش از یک سم ممکن است باعث رسوب شود جدولی در این زمینه وجود دارد و از مراکز عرضه سم در شهرستان درخواست می کنیم موضوع را در هنگام فروش سم به بهره برداران اعلام کنند.        

مدیر جهادکشاورزی شهرستان آذرشهر، نقش کارشناسان موجود در مراکز عرضه سم را در راهنمایی و آموزش بهره برداران مهم ارزیابی کرد و گفت: انتظار داریم آنها دوشادوش کارشناسان جهاد کشاورزی، موضوع‌های مهم همچون شیوه های مبارزه با کرم خراط، سرشاخه کاری و پیوند درختان کهنسال و جوان سازی باغها، زمان و نحوۀ درست سمپاشی را به مردم بیان کنند.

علیوند به شیوه‌های نوین کشاورزی اشاره کرد و گفت: در کشاورزی دقیق و امروزی در جهان، براساس داده‌های ماهواره‌ای تعیین می‌کنند که در کدام ناحیه، کدام نوع سم مصرف شود و پهبادهای کشاورزی نقش مهمی در این زمینه ایفا می‌کنند.

وی در پایان از نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی درخواست کرد به طور مرتب از مراکز عرضۀ سم بازدید به عمل آورد و نظام صنفی کارهای کشاورزی نقش حمایتی در حل مشکلات ایفا کند.

گفتنی است؛ در این جلسه ایجاد تشکلی برای رسیدگی به مسایل توزیع کنندگان سم شهرستان پیشنهاد شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید