Iranian Agriculture News Agency

معاونت سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمان:

طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی دامپزشکی ویژه ماه مبارک رمضان در استان به اجرا در آمد

طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی ویژه ماه مبارک رمضان از 25 فروردین ماه آغاز گردیده و تا 23 اردیبهشت ماه ادامه دارد.

طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی دامپزشکی ویژه ماه مبارک رمضان در استان به اجرا در آمد

بنا به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، صدیقه کاظمی نیا معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمان بیان داشت: نیروهای اداره‌ کل دامپزشکی استان نهایت سعی خود را در راستای ارتقای بهداشت و سلامت عمومی جامعه و نیز تحقق امنیت غذایی به کار می‌گیرند.

وی تصریح کرد:  109 اکیپ در قالب 78 اکیپ سیار و 31 اکیپ ثابت در دو شیفت کاری از ساعت 8 صبح الی 20 بر تولید و عرضه مواد خام دامی نظارت می کنند.

کاظمی نیا گفت: اماکن تحت پوشش شامل کلیه واحدهای توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی اعم از قصابی و مرغ و ماهی فروشی و همچنین رستوران ها ، هتل ها ، چلوکبابی ها و ... و همچنین خودروهای ویژه حمل فراورده های خام دامی ، کشتارگاه های دام و طیور، سردخانه های نگهداری فرآورده های خام دامی و کارگاه های فرآوری و بسته بندی فراورده های خام دامی می باشد.

این مقام مسئول از برقراری کشیک در شبکه های دامپزشکی کلیه شهرستان ها جهت صدور مجوز بهداشتی – قرنطینه ای حمل فراورده خام دامی و انجام آزمایشات لازم در مورد فراورده های دامی در این ایام خبر داد.

وی افزود: روسا کلیه شبکه های دامپزشکی بر حسن اجرای طرح که به منظور تشدید نظارت بر اماکن تولید، فراوری، توزیع و عرضه فراورده خام دامی بویژه رعایت بهداشت فراورده ، بهداشت فردی و بهداشت ابزار کار و ... اعمال می شود نظارت مستمر دارند و با اماکن متخلف قاط عانه برخورد می‌کنند.

وی در پایان اظهارکرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف (عرضه گوشت قرمز بدون مهر دامپزشکی، عرضه گوشت از پیش چرخ شده، عرضه مرغ قطعه‌بندی شده فاقد هویت، حمل و نقل و عرضه انواع گوشت سفید و قرمز با خودرو‌های فاقد سردخانه و عرضه فرآورده‌های بسته‌بندی شده غیرمجاز بدون تاریخ تولید، انقضا و کد دامپزشکی و ...) مراتب را به شماره تلفن 1512 و شماره پیامک 3000231512 گزارش نمایند و مواد خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید