Iranian Agriculture News Agency

احمدی در گفتگو با ایانا خبر داد:

رفع تداخل 3500 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان هشترود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هشترود از رفع تداخل 3500 هکتار از اراضی این شهرستان خبر داد.

رفع تداخل 3500 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان هشترود

 مجید احمدی در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی با اعلام این خبر افزود: رفع تداخل اراضی کشاورزی در شهرستان  هشترود  با هدف کاهش دعاوی حقوقی بهره برداران و رفع موانع تولید در بخش کشاورزی در اجرای ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید اجرا شد که این  طرح  براساس مستندات موجود، سوابق زمین، تصاویر هوایی دهه ۴۰ و ۵۰  و تحقیقات محلی و میدانی انجام می‌شود که در عکسهای هوایی زمین کشاورزی، مراتع و اراضی طبیعی کاملا مشخص شده است.

وی ادامه داد: تاکنون 36 پلاک به مساحت 55 هزار  هکتار از اراضی ملی در شهرستان هشترود  مورد بازبینی قرار گرفته که 3500 هکتار به بخش کشاورزی بازگشته است و  38 پلاک دیگر  نیز در دست بررسی می باشد .

مدیر جهادکشاورزی شهرستان هشترود گفت: با هدف استفاده از ظرفیت اراضی کشاورزی در راستای تقویت تولید داخلی و کمک به امنیت غذایی جامعه، رفع تداخلات اراضی ملی، دولتی و مستثنیات و زمین های کشاورزی افراد حقیقی در شهرستان هشترود در سالجاری سرعت بیشتری به خود گرفته و تاکنون بسیاری از پرونده های موجود حل و فصل شده است.

 احمدی در پایان خاطر نشان شد: اجرای طرح‌هایی چون حدنگاری یا کاداستر ، نقشه برداری هوایی از اراضی و سند دار کردن زمین‌های کشاورزی نقش مهمی در کاهش اختلافات و تداخلات اراضی داشته است .

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید