Iranian Agriculture News Agency

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خوزستان:

مجتمع چوئبده آبادان بزرگترین سایت دامپروری خوزستان

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: ششمین جلسه کمیته بررسی و ساماندهی مجتمع های دامپروری استان به سایت دامپروری چوئبده آبادان اختصاص یافته است.

مجتمع چوئبده آبادان بزرگترین سایت دامپروری خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، وحید قاسمی مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در جلسه بررسی مسائل و موانع تولید در سایت دامپروری چوئبده شهرستان آبادان که با حضور مدیر حوزه ریاست و‌مدیران سازمان برگزار شد گفت: در سال گذشته کمیته ساماندهی مجتمع‌های دامپروری در استان تشکیل شد و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده پرونده شهرستان‌ها به طور منظم در این کمیته بررسی و ضمن پشتیبانی از تولید، موانع و مشکلات آنها برطرف می‌شود.

وی افزود: سایت دامپروری چوئبده در شهرستان آبادان در سال ۷۵ طراحی و اقدامات اولیه آن شکل گرفت.

قاسمی ضمن اشاره به مساحت این سایت دامپروری عنوان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده این سایت با مساحتی در حدود ۸۸۶ هکتار و با ۲۴ واحد پرواربندی گوساله با ظرفیت ۱۰ هزار راس، ۴ واحد پرواربندی بره با ظرفیت ۴ هزار و ۵۰۰ راس بره و ۶ واحد مرغداری گوشتی با ظرفیتی معادل ۱۳۰ هزار قطعه طراحی شده است. 

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در ادامه تصریح کرد: این مجتمع دامپروری تنها سایت استان بوده که به صورت همزمان دارای پرواربندی گوساله، بره و  مرغداری است.

وی بر تکمیل ملزومات این سایت تاکید و بیان کرد: از جمله این‌ملزومات می‌توان به شبکه فاضلاب، حصارکشی، تکمیل جاده دسترسی، زهکش و ... اشاره کرد.

قاسمی در خاتمه گفت: امیدواریم امسال در زمینه توسعه کلان دامپروری استان فعالیت‌های خوبی انجام شود که اثرات مثبت آن را در امنیت غذایی شاهد باشیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید