Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری:

تولید گوشت مرغ در استان مازاد بر نیاز است

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به تامین گوشت مرغ ایام نوروز در استان، گفت :در اسفندماه گذشته یک میلیون قطعه جوجه‌ریزی انجام شده و میزان گوشت مرغ در استان مازاد بر نیاز است اما برای خارج شدن مازاد آن باید برنامه‌ریزی شود.

تولید گوشت مرغ در استان مازاد بر نیاز است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری ،عطاالله ابراهیمی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری  در نشست ستاد تنظیم بازار استان اظهار داشت : قبل از عید امسال بیش از 3 میلیون و 414 هزار کیلوگرم مرغ در استان کشتار شد و در دومین روز فروردین امسال نیز علیرغم برنامه‌ریزی که برای کشتار در روز پنجم شده بود، 23 تن کشتار شد.

ابراهیمی افزود: برای روزهای عید حدود 50 تن در نظر گرفته شده بود اما مقدار بسیار بیشتر از نیاز استان کشتار انجام شده است.

وی با تاکید بر کنترل بازار برای ماه رمضان، بیان داشت: در اسفندماه گذشته یک میلیون قطعه جوجه‌ریزی انجام شده و میزان گوشت مرغ در استان مازاد بر نیاز است اما برای خارج شدن مازاد آن باید برنامه‌ریزی صورت گیرد.

ابراهیمی تصریح کرد: هزینه‌های تولید، حمل و نقل، کارگری و تورم افزایش پیدا کرده و انگیزه برای تولید مرغ با قیمت 20 هزار و 400 تومان را کم می‌کند، اما با این حال اطلاع‌رسانی و تشویق مرغداران برای تولید مرغ از سوی سازمان انجام شده است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید