Iranian Agriculture News Agency

برزگر تاکید کرد :

توسعه شهرک کشاورزی یک اولویت است

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری به کمبود آب به عنوان چالش مهم بخش کشاورزی اشاره کرد و اظهار داشت: هم اکنون تراز دشت‌های استان منفی است و براساس سند آمایش سرزمین در نیمه شرقی استان توسعه شهرک کشاورزی یک اولویت است.

توسعه شهرک کشاورزی یک اولویت است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری  گفت: متوسط بارندگی در کشور یک سوم دنیاست در حالی که پتانسیل تبخیر آب سه برابر دنیا و میزان بهره‌وری آب از لحاظ فیزیکی و اقتصادی با فاصله است.

حسین برزگر افزود: در کشور و استان چهارمحال و بختیاری به ازای هر مترمکعب آب یک کیلو و ۳۰۰ گرم محصول تولید می‌شود در حالی که این میزان در دنیا بیش از سه کیلوگرم است.

به گفته وی، توسعه گلخانه یکی از مهمترین سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی در راستای اشتغالزایی، اقتصاد و افزایش تولید است.

برزگر اظهار داشت: تشکیل شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی، خرید تضمینی محصولات راهبردی(استراتژیک)، اجرای طرح حدنگاری و کاداستر اراضی کشاورزی از دیگر برنامه‌ها و سیاست‌های جهاد کشاورزی است.

وی به وضعیت اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: در طول سه سال گذشته کشاورزی نجات بخش اقتصاد کشور بوده است و رشد اقتصادی و صادرات کشور از بخش کشاورزی تامین شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به استقبال کشاورزان از اجرای طرح‌های گلخانه‌ای افزود: تامین انرژی برای این واحدها از محل خطوط سراسر گاز یک ضرورت است.

وی به کمبود آب به عنوان چالش مهم بخش کشاورزی اشاره کرد و اظهار داشت: هم کنون تراز دشت‌های استان منفی است و براساس سند آمایش سرزمین در نیمه شرقی استان توسعه شهرک کشاورزی یک اولویت است.

به گفته وی،هم‌اکنون یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان پروانه تاسیس مجتمع گلخانه‌ای در بانک‌های استان برای دریافت تسهیلات موجود است که بیشترین میزان این پرونده‌ها در حوزه تاسیس و راه اندازی‌ گلخانه است.

وی اظهار داشت: در یک ماه اخیر ۱۶۰ هکتار پروانه در بحث گلخانه صادر شده است که برای احداث این واحدها بیش از  ۶۰۰ میلیارد تومان بحث مالی نیاز است .

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید