Iranian Agriculture News Agency

۲۰ طرح همزمان با هفته منابع طبیعی در استان بوشهر افتتاح می‌شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری بوشهر گفت: همزمان با هفته منابع طبیعی، ۲۰ طرح در شهرستان‌های دشتستان، دشتی و جم افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان بوشهر؛ غلامرضا منتظری مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر به مناسبت هفته منابع طبیعی در جمع خبرنگاران بیان کرد: برنامه‌های هفته منابع طبیعی امسال با شعار «همه با هم برای حفاظت از منابع طبیعی» از ۱۵ تا ۲۱ برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این هفته، ۴۲ هزار اصله نهال میان مردم توزیع می‌شود که ۳۸ هزار اصله نهال آن از نوع جنگلی و شامل اوکالیپتوس، کهور ایرانی و کُنار است و چهار هزار اصله نهال نیز شامل گل‌های زینتی در مراکز پرجمعیت، آموزشی، صنعتی، مدارس و دانشگاه‌ها کشت می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر افزود: همزمان با هفته منابع طبیعی، ۲۰ طرح با اعتبار هفت میلیارد تومان در شهرستان‌های دشتستان، دشتی و جم افتتاح می‌شود.

منتظری، کاشت نهال با حضور مسئولان، شناساندن اهمیت آب و خاک، برقراری ارتباط با مردم و بهره برداران از طبیعت و مرتع داران، رژه خودرویی یگان منابع طبیعی در بوستان جنگلی سرکره دشتستان، دیدار با ائمه جمعه و تشریح فعالیت‌های منابع طبیعی، را از دیگر برنامه‌های این هفته عنوان کرد.

وی از اجرای طرح ملی نهضت سبز خبر داد و گفت: آماده همکاری با شرکت‌های پتروشیمی و نفتی هستیم که نهال را برای توسعه فضای سبز در اطراف و محیط شرکت‌ها را در اختیارشان بگذاریم و تا کنون در این زمینه قرارداد‌های مشارکتی با تاسیسات صنعتی داشته ایم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر بیان کرد: کشت گیاهان در استان با هدف تعادل بخشی زیست محیطی صورت می‌گیرد تا به منظور دستیابی به توسعه پایدار، در کنار گسترش فعالیت‌های صنعتی به محیط زیست توجه شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید