Iranian Agriculture News Agency

رونمایی‌های هفته منابع طبیعی در فارس

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس گفت: در هفته منابع طبیعی که از پانزدهم اسفند آغاز می‌شود، دو طرح رونمایی خواهد شد که نخستین آن رونمایی از واحد مدیریت فناوری با هدف حفاظت و پایش منابع طبیعی این استان است.

رونمایی‌های هفته منابع طبیعی در فارس

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، عبدالحسن صمدنژاد  در آیین روز درختکاری با اشاره به نامگذاری هفته منابع طبیعی در سال جاری تحت عنوان " همه با هم جهاد برای حفاظت از منابع طبیعی "،  ابراز کرد: با پیشرفت روز افزون علم و فن آوری و استفاده ازتکنولوژی های روز ، حفاظت از منابع طبیعی بیش از پیش اهمیت یافته چرا که با چنین روندی باید منتظر نابودی طبیعت باشیم.

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در سال جاری در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس، افزود: رونمایی از واحد مدیریت فناوری نوین یکی از مهمترین طرح های شاخص منابع طبیعی است که در راستای استفاده از تکنولوژی های  نو به منظور پایش و حفاظت از عرصه ها در این هفته افتتاح خواهد شد.

صمد نژاد ابراز کرد: همچنین در طرح هنگ امداد و نجات که اولین بار در استان فارس که در شرف راه اندازی است ،  شش هزار نیروی علاقه مند به طبیعت و داوطلب آموزش دیده و متخصص از گروههای مختلف از جمله اعضای بسیج سازندگی ،کوهنوردان و ورزشکاران تجهیز و در راستای حفاظت از عرصه ها با ادارات منابع طبیعی در سراسر استان همکاری خواهند کرد.

وی با اشاره به اهمیت عرصه های طبیعی و حفاظت از جنگل ها و مراتع، اظهار کرد: زمان نفوذ یک لیتر آب در اراضی جنگلی حدود چهار دقیقه است درحالی‌که در مناطق بدون پوشش این زمان به حدود چهار ساعت افزایش می‌یابد که این موضوع نشانگر اهمیت و  ارزش منابع جنگلی در تقویت سفره های آب زیر زمینی  است.

وی ابراز کرد: دستیابی به اهداف مدیریت پایدار در حفاظت، احیاء و توسعه منابع طبیعی با  سازماندهی و نظم‌بخشی و مهم‌تر از همه جلب مشارکت مردم و تقویت روحیه کارگروهی و ترویج آن تحقق می یابد.

در این مراسم تعدادی نهال جنگلی در فضایی به وسعت 16 هکتار در باغ هنر شیراز توسط مسئولان و مردم کاشته شد.

پانزدهم اسفندماه به عنوان روز درختکاری نامگذاری شده و سرآغاز هفته منابع طبیعی است که تا بیست و دوم این ماه ادامه دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید