Iranian Agriculture News Agency

تجهیز 18 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان البرز به سیستم های نوین آبیاری

مدیر امور فنی و زیربنایی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز از تجهیز 18000 هکتار از اراضی استان به انواع سیستم‌های نوین آبیاری خبر داد.

تجهیز 18 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان البرز به سیستم های نوین آبیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان البرز، مدیر آب و خاک و امور فنی و زیربنایی این سازمان گفت: تاکنون 18000 هکتار از اراضی استان به انواع سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شده است.

رضایی با اشاره به مشکل تأمین آب به عنوان یکی از موانع تولید در بخش کشاورزی و اهمیت مدیریت منابع آبی، افزود: با استفاده از سامانه‌های نوین آبیاری بین 4000 تا 4500 متر مکعب در هر هکتار در مصرف آب صرفه جویی می‌­شود.  

وی با اشاره به تعهد استان در سال 99 افزود: در سال جاری تعهد 1000 هکتار ابلاغ شده است که در مجموع تا کنون 900 هکتار از طرح تجهیز اراضی استان به سیستم‌های نوین آبیاری عملیاتی شده است.

مدیر آب و خاک و امور فنی و زیربنایی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با بیان این که سامانه‌های نوین آبیاری راندمان بالاتری دارند و برنامه‌ریزی در جهت توسعه این روش‌ها یکی از برنامه‌های مهم و اولویت‌دار سازمان جهاد کشاورزی استان است، اظهار داشت: در سال 99 برای هر هکتار آبیاری موضعی 227.5 میلیون ریال ؛ بارانی کلاسیک 115.5میلیون ریال؛ ماشین‌های آبیاری 187.5 میلیون ریال و آبیاری کم فشار 77 میلیون ریال یارانه پرداخت می­‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید