Iranian Agriculture News Agency

مدیر سازمان تعاون روستایی اصفهان:

۹ طرح تعاونی روستایی در اصفهان به بهره‌برداری رسید

مدیر سازمان تعاون روستایی اصفهان از آغاز بهره برداری ۹ طرح تعاونی روستایی در این استان با صرف ۵۲ میلیارد تومان در به مناسبت دهه مبارک فجر خبر داد.

۹ طرح تعاونی روستایی در اصفهان به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، محسن حاج عابدی  اظهارداشت: طرح‌های امسال در شهرستان‌های نطنز، کاشان، اصفهان، فلاورجان و گلپایگان اجرا شد و سهم قابل توجهی در توسعه صنعت کشاورزی منطقه خواهد داشت.

وی آبیاری تحت فشار، احداث انبار، ساختمان، فروشگاه تعاونی و ایجاد خط تولید را  طرح‌های دهه فجر برشمرد و افزود: در قالب پروژه‌ها ۳۰ شغل جدید ایجاد می‌شود و ۵۶ تثبیت شغل را به همراه خواهد داشت.

مدیر سازمان تعاون روستایی اصفهان با اشاره به اهمیت بهره‌گیری از توان و ظرفیت بخش خصوصی در افزایش طرح‌ها خاطرنشان کرد: حدود چهار میلیارد تومان هزینه طرح‌ها از محل اعتبارات دولتی، ۴۰ درصد تسهیلات و مابقی از آورده‌های شخصی است.

حاج عابدی با اشاره به اینکه استان اصفهان دارای ۴۶۰ تشکل و تعاونی روستایی است تصریح کرد: توان بالای این تشکل‌ها سبب رونق اقتصادی و جهش تولید شده است و حمایت هر چه بیشتر از آنها توسعه و پیشرفت را رقم خواهد زد.

وی با بیان اینکه ۳۵۰ هزار خانوار در قالب این تشکل‌ها و تعاونی‌ها فعالیت دارند گفت: درآمدزایی و بهبود زنجیره تولید و خدمت از مزایای بهبود عملکرد تشکل‌ها و تعاونی‌ها به شمار می‌رود.

استان اصفهان با داشتن ۵۶۳ هزار هکتار اراضی کشاورزی معادل پنج درصد از مساحت استان و ۳.۵ درصد از اراضی کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است و با برخورداری از شرایط متنوع آب و هوایی، استعداد تولید انواع محصولات کشاورزی را دارد، به‌گونه‌ای که در مناطق گرم و خشک آن خرما، انار و پسته و در مناطق سرد و کوهستانی‌اش بادام و گردو و در مناطق معتدل و معتدل سرد، انواع محصولات دانه‌دار و هسته‌دار کشت می‌شود.

مجموع اراضی زراعی استان اصفهان حدود ۴۸۶ هزار هکتار است که در سال‌های طبیعی از حیث بارندگی حدود۷۰ درصد آن به کشت محصولات زراعی مانند انواع غلات، حبوبات و محصولات علوفه‌ای، جالیزی و انواع سبزی و صیفی و گیاهان زینتی اختصاص می‌یابد و تولید سالانه محصولات زراعی استان در شرایط عادی حدود چهار میلیون و پانصد هزار تُن برآورد می‌شود.

مجموع اراضی باغی این دیار نیز حدود ۸۰ هزار هکتار است و بطور عمده شامل انواع سیب درختی، انار، به، انگور، بادام، پسته، گلابی و زردآلوست و مجموع تولیدات باغی و گلخانه‌ای استان در شرایط عادی حدود ۸۰۰ هزار تُن برآورد می‌شود.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید