Iranian Agriculture News Agency

توجه به صادرات محصولات گلخانه‌ای اصفهان ضروری است

استاندار اصفهان گفت: باید اقدامات قابل توجهی برای صادرات محصولات گلخانه‌ای صورت گیرد و مسئولان و سرمایه گذاران مربوط برای تحقق این مهم از طریق کارگوترمینال اصفهان اقدام کنند.

توجه به صادرات محصولات گلخانه‌ای اصفهان ضروری است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، عباس رضایی  در آیین بهره برداری از پروژه‌های کشاورزی شهرستان گلپایگان با تاکید بر ضرورت توجه به ارزاق مردم، افزود: باید برای بازاریابی محصولات گلخانه‌ای برنامه ریزی جدی صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه باید به فکر خلافیت و نوآوری در زمینه محصولات گلخانه‌ای باشیم، خاطرنشان ‌کرد: برخی اقلام  راهبردی هم باید گلخانه‌ای شوند.

خیار، گوجه، فلفل دلمه‌ای رنگی، بادمجان، توت فرنگی، سبزی برگی و غده‌ای و همچنین گل زینتی، تولیدات گلخانه‌ای استان را تشکیل می‌دهد.

استان اصفهان با سطح ۲ هزار هکتاری دارای ظرفیت قابل توجهی در بخش تولیدات گلخانه‌ای دارد که تا پایان سال گذشته بیش از ۳۰۱ هزار و ۶۰۰ تن محصول در این حوزه تولید و عرضه شده که این استان در میزان سطح زیر کشت و میزان تولید محصولات گلخانه‌ای به نسبت دیگر استان‌ها در رتبه دوم و سوم قرار گرفته است.

بهره برداری ۹ پروژه بخش کشاورزی در گلپایگان 

۹ پروژه بخش کشاورزی در شهرستان گلپایگان امروز در ششمین روز دهه فجر و با اعتباری بالغ بر ۳۴ میلیارد تومان با حضور استاندار اصفهان به بهره برداری رسید.

۹ پروژه بخش کشاورزی این شهرستان شامل سه گلخانه و ۶ طرح آب و خاک سیستم نوین آبیاری است.

شرکت سهامی زراعی شهرستان گلپایگان با مساحت اراضی سه هزار و ۲۰۰ هکتار و میزان تولید سالانه غلات چهار هزار تن با حضور استاندار اصفهان به بهره برداری رسید.

همچنین گلخانه سبزی و صیفی جات شرکت سهامی زراعی گلپایگان با مساحت ۱.۶ هکتار، هزینه اجرا ۵۷ میلیارد ریال، میزان اشتغال ۱۵ نفر و میزان تولید سالانه ۴۵۰ تن صیفی افتتاح شد.

قرار است در این گلخانه سالانه ۴۶۰ تن فلفل دلمه‌ای و گوجه تولید و وارد بازار شود.

میزان تولید علوفه سالانه ۲۰ هزار تن، میزان تولید سالانه کلزا ۳۰۰ تن، گاوداری شیری وگوشتی ۲ هزار و صد راس، گوسفندداری ۲ هزار و هفتصد راس و کارخانه تولید خوراک دام سالانه هفت هزار تن است.

پروژه‌های بخش کشاورزی برای ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم و به صورت غیرمستقیم و یا فصلی هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

استاندار اصفهان در بدو ورود به شهرستان گلپایگان با حضور بر مزار شهدای گمنام این شهرستان به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد و ساختمان اداره گاز شهر گوگد را افتتاح کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید