Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس خبر داد:

شفاف‌سازی توزیع نهاده‌ها با سامانه "مزرعه برکت"

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: "اپلیکیشن مزرعه برکت" با شفاف‌سازی صد در صدی در توزیع کود کمک می‌کند و در سامانه مذکور این ظرفیت پیش‌بینی شده است که در آینده توزیع کود بر اساس نسخه علمی و آزمون خاک انجام شود.

شفاف‌سازی توزیع نهاده‌ها با سامانه "مزرعه برکت"

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، حسین پژمان در اولین نشست خود به عنوان رییس این سازمان در شورای هماهنگی مدیران ستادی با دستگاه های وابسته با اشاره به اینکه عدالت در توزیع نهاده ها از مزایای "اپلیکیشن مزرعه برکت" است، افزود: این اپلیکیشن برای کشت صیفی آینده در سطح استان عملیاتی می‌شود.

به گفته وی؛ سبد خدمات مجموعه جهاد کشاورزی شامل هدایت، حمایت و نظارت است و شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس نقش پر رنگی را در حمایت از بهره برداران بخش کشاورزی با تأمین نهاده‌ها ایفا می‌کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه توزیع کود در سال جاری وضعیتی بسیار بهتر از سال گذشته دارد، تصریح کرد: قریب به 89 درصد کود اوره تخصیصی تامین شده است.

پژمان اظهار کرد: در سال زراعی جاری هزار آزمون خاک از سطح استان گرفته شد که نمایی از حاصلخیزی خاک را نشان می دهد و بر اساس آنالیز نتایج تقریباً ۹۰ درصد از خاک های استان فارس عاری از فسفر  هستند.

اقدامات جهادی از شاخصه های جهموری اسلامی

او با اشاره به اینکه اقدامات جهادی از شاخصه های جهموری اسلامی و جهاد کشاورزی و خانواده بزرگی با برند بین‌المللی است، افزود: امام راحل با لقب سنگرسازان بی سنگر به پرسنل جهاد سازندگی، منزلت این افراد را مشخص کردند بنابراین وظیفه ما است که این لقب را در حوزه تامین امنیت غذایی عملیاتی کنیم.

وی با بیان اینکه افتخار ما عضویت در خانواده بزرگ جهاد کشاورزی و خدمت به تولیدکنندگان بخش کشاورزی است، افزود: ساده زیستی، مردمی بودن و همراهی با تولید کنندگان به طور خاص در وقایع طبیعی مانند سیل و زلزله وظیفه ذاتی ما در کنار وظیفه تخصصی ما است.

کشاورزان استان فارس سرآمد در کشور

پژمان بیان کرد: نیروی انسانی بسیار توانمند، مجموعه علمی و دانشگاهی برجسته به طور خاص، محققین برجسته مرکز تحقیقات، کشاورزان پیشرو با دانش بومی بالا و سرآمد در کشور؛ از جمله پتانسیل های بخش کشاورزی استان فارس است.

وی اضافه کرد: وجود بیش از 2500 گونه گیاهی که منبع ژنتیکی بسیار غنی است، واحدهای صنایع، آزمایشگاه آب و خاک و تشکل های توانمند بخش کشاورزی از دیگر پتانسیل ها است.

پژمان با بیان اینکه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی کمتر از ۵ درصد و بسیار پایین است در حالی که این بخش حداقل ۱۳ درصد در تولید ناخالص داخلی کشور نقش دارد، افزود: تغییرات اقلیمی از جمله سرمازدگی، تحریم، تاثیرات کرونا بر بخش کشاورزی  و کاهش بودجه از دیگر چالش ها است.

وی  اظهار کرد: مدیران باید به پتانسیل ها و چالش ها توجه کنند و اگرچه رعایت قانون وظیفه و خط قرمز ما است ولی در کنار آن باید تسهیل گری  صورت گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از  همه مدیران خواست تا سند توسعه در هر بخش را تدوین کنند و افزود: مستند سازی، مطالعه، برنامه محوری و جانشین پروری را در دستور کار قرار دهنند.

وی با اشاره به فرازی از نامه امام علی (ع) خطاب به مالک اشتر اظهار کرد:  ما باید ازخدا بترسیم چرا که عالم محضر خداست و خداوند در همه زمان ها و مکان ها بر اعمال ما نظارت می کند، در رفتارمان اعتدال داشته باشیم، بخشش و عفو را سر لوحه کارهای خود قرار دهیم، نسبت به دوستان و وابستگان بیشتر حساس باشیم و بدانیم که بیشترین چالش را دوستان و وابستگان می توانند برای ما ایجاد کنند.

پژمان افزود: باید بدانیم که از سوی دوستان و ذی نفعان قضاوت می شویم، فخرفروشی نکنیم و خودمان را  مگر در تقوی فراتر از دیگران ندانیم، عدل و انصاف را در جاری کردن امورات مد نظر قرار دهیم،حق را بگوییم؛ اگر چه به ضررمان تمام شود، با زیردستان با ملاطفت رفتار کرده و به آنان توجه کنیم تا با این ویژگی ها بتوانیم  جلب رضایت تمام ذی نفعان به عنوان  مهم ترین  وظیفه ای که بر عهده مان قرار دارد را به دست آوریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تصریح کرد: کلید جلب رضایت ذی نفعان، راضی نگه داشتن همکاران است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید