Iranian Agriculture News Agency

در پی تداوم خشکسالی:

سقوط آزاد کشت محصولات زراعی در شهرستان بروجن

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بروجن گفت: در این شهرستان بیش از ۴۰ هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی وجود دارد که به‌ دلیل کاهش بارندگی و خشکسالی در سالهای اخیر، سالیانه ۵۰ درصد از اراضی قابل کشت به‌ دلیل کمبود آب به زیر کشت نمی‌رود.

سقوط آزاد کشت محصولات زراعی در شهرستان بروجن

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، شهریار بابادی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بروجن گفت: از ۲۰ هزار هکتار اراضی زراعی تحت کشت سالانه در شهرستان ۲۴۰ هزار تن محصولات زراعی از جمله گندم، جو، سیب زمینی، علوفه و چغندرقند تولید و برداشت می‌شود که ارزش این محصولات بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان است.

بابادی افزود: سطح زیرکشت باغات در شهرستان بیش از چهار هزار هکتار است که سالانه ۲۵ هزار تن محصول باغی از جمله سیب درختی، گردو، بادام و انگور در این شهرستان تولید می‌شود که ارزش این محصولات بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان است.

وی گفت: در این شهرستان در حال حاضر بیش از ۶ هکتار گلخانه فعال وجود دارد که سالانه بیش از سه میلیون شاخه گل بریده، بیش از ۶۰۰ تن سبزی و صیفی و بیش از ۷۰ تن توت فرنگی به ارزش بیش از ۱۶ میلیارد تومان در این واحدهای گلخانه‌ای تولید می‌شود.

بابادی تصریح کرد :سالانه۲ هزار و ۵۰۰ تن قارچ خوراکی از ۲۵ واحد کارگاه تولید قارچ صنعتی و واحدهای خانگی در این شهرستان به ارزش ۱۸.۵ میلیارد تومان تولید می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بروجن یاداور شد: این شهرستان قابلیت تولید سالانه ۲۰ هزار تن کمپوست جهت تامین توسعه کاشت قارچ خوراکی را داراست که اقداماتی در زمینه افزایش تولید این محصول در دست اجراست.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید