Iranian Agriculture News Agency

نوروزی:

صادرات، چشم انداز کشاورزی خوزستان است

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن اشاره به پتانسیل و ظرفیت های استان در تولید انواع محصولات کشاورزی گفت: خوزستان به عنوان قطب کشاورزی کشور، یکی از استان هایی است که علاوه بر تولید انواع محصولات کشاورزی در زمینه صادرات نیز بسیار موفق عمل کرده است.

صادرات، چشم انداز کشاورزی خوزستان است

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، تورج نوروزی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اظهار کرد: کشاورزی یکی از فعالیت های اقتصادی است که ضمن کمک به ثبات اشتغال باعث ثبات صادرات نیز می شود.

وی ضمن اشاره به تولیدات بخش کشاورزی کشور افزود: تولید با کیفیت این محصولات به عنوان محصول خارج از فصل می تواند بسیار تاثیرگذار و مفید بوده و قابلیت صادرات را نیز داشته باشند.

نوروزی با بیان این مطلب که محصولات کشاورزی تولید شده در کشور استانداردهای لازم و مطلوب را برای صادارت به کشورهای دیگر را دارد تصریح کرد: از جمله محصولاتی که در حال حاضر به کشورهای حوزه خلیج فارس، آسیای میانه و به خصوص روسیه صادر می شود می توان به سیب درختی، هلو، انواع سبزیجات برگی از جمله انواع کاهو، کلم، گوجه فرنگی، بادمجان و ... اشاره کرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان این مطلب که از صادرات می توان به عنوان ایجاد کننده موازنه میان عرضه و تقاضای بازار داخلی نام برد عنوان کرد: صادرات همچنین می تواند قیمت محصولات کشاورزی را در بازار برای تولیدکننده اقتصادی و مقرون به صرفه نگه دارد.

وی در ادامه گفت: هر آنچه که مازاد بر نیاز داخلی کشور است باید به عنوان سرریز محصولات به سایر کشورها صادر شود.

نوروزی ثبات در تولید و صادرات را دو عامل بسیار مهم در پذیرش محصولات کشاورزی در کشورهای مقصد برشمرد و بیان کرد: خوزستان به عنوان قطب کشاورزی کشور، یکی از استان هایی است که علاوه بر تولید انواع محصولات کشاورزی در زمینه صادرات نیز بسیار موفق عمل کرده است. 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در خاتمه ضمن اشاره به صادرات و ارزآوری مطلوب برای کشور خاطر نشان کرد: خوشبختانه در حال حاضر صادرات بازار خوبی را به خود اختصاص داده و بخش زیادی از تولیدات کشاورزی استان به کشورهای دنیا صادر می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید