Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوکان مطرح کرد:

۲۱.۵ میلیون لیتر سوخت بین کشاورزان بوکانی توزیع شد

مدیر جهاد کشاورزی بوکان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر سوخت بین بهره‌برداران بخش کشاورزی این شهرستان توزیع شده ‌است.

۲۱.۵ میلیون لیتر سوخت بین کشاورزان بوکانی توزیع شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، انور امینی‌خواه اظهار کرد: این میزان سوخت تخصیص یافته به بخش کشاورزی بر اساس سطح زمین زیرکشت و تعداد ادوات کشاورزی هر ساله سهمیه‌بندی و در اختیار کشاورزان و بهره‌برداران قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این میزان سوخت جهت فعالیت‌های متنوع کشاورزی از جمله کاشت، داشت و برداشت محصولات مصرف می‌شود، افزود: تمامی سوخت نفت گاز اختصاص یافته به کشاورزان و بهره برداران این بخش از طریق فروشندگی‌های روستایی تخصیص یافته و توزیع شده است.

مدیر جهاد کشاورزی بوکان تعداد تراکتورهای این شهرستان را پنج هزار و ۲۰۰ دستگاه برشمرد و اضافه کرد: از این تعداد تراکتور، ۱۸ دستگاه سبک باغی، چهار هزار و ۶۷۰ دستگاه متوسط زراعی، ۵۰۲ دستگاه نیمه سنگین زراعی و ۱۰ دستگاه تراکتور سنگین بالای ۱۱۰ اسب بخار است.

وی تعداد کل کمباین‌های غلات شهرستان را نیز ۴۱۵ دستگاه اعلام کرد و گفت: علاوه بر این ۲۸۶ دستگاه دروگر علوفه ای نیز در بوکان وجود دارد که در امر برداشت محصولات کشاورزی فعالیت دارند.

امینی‌خواه در خصوص اختصاص سهمیه تخصیصی ابلاغی به هر دستگاه افزود: برای تراکتورهای باغی ۳۲ هزار و ۴۰۰ لیتر، تراکتورهای متوسط زراعی ۱۴ میلیون ۹۴۴ هزار لیتر، تراکتورهای نیمه سنگین زراعی ۲۶ میلیون ۱۰۴ هزار لیتر، تراکتورهای سنگین بالای ۱۱۰ اسب بخار ۶۴ هزار لیتر، برای ۲۸۶ دستگاه دروگر ۱۷۱ هزار و ۶۰۰ لیتر و برای ۴۱۵ دستگاه کمباین نیز در مجموع سه میلیون ۶۷۷ هزار لیتر سوخت اختصاص یافته است.

وی میزان سوخت واقعی مورد نیاز این شهرستان را ۲۵ میلیون لیتر عنوان کرد و گفت: در زمینه تامین سوخت ادوات کشاورزی هم اینک با کمبود تخصیص نفت گاز مواجه هستیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید