Iranian Agriculture News Agency

ساداتی نژاد:

چهارمحال و بختیاری ظرفیت بالایی در پرورش ماهیان سردابی دارد

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: دارا بودن رتبه نخست چهارمحال و بختیاری در پرورش ماهیان سردابی و تولید 70 درصد خوراک آبزیان در این استان در واقع زنجیره‌ای از پرورش تا فرآوری ماهی تشکیل داده که بازار داخلی و صادرات خوبی را به دنبال داشته است.

چهارمحال و بختیاری ظرفیت بالایی در پرورش ماهیان سردابی دارد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، سیدجواد ساداتی‌نژاد با بیان اینکه چهارمحال‌ و بختیاری حوضه آبریز سدهای بزرگ کشور است، ‌گفت: این استان در حوزه کشاورزی ظرفیت‌هایی دارد که از نظر تسهیلات و فناوری نو نیازمند حمایت است چراکه اشتغال بالایی در باغات وجود دارد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دامپروری ظرفیت سنتی و دیرینه استان است، افزود: این امر نشان می‌دهد که این استان قطب دام‌پروری است، البته کمی در این زمینه عقب هستیم که نیاز است نگاه جدی‌تری به جذب اعتبارات در حوزه دامپروری ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه حوزه آبزیان ظرفیت خوبی در این استان است، ادامه داد: کسب رتبه یک در تولید ماهیان سردابی این استان نشان از قدرت و قوت شرایط پرورش ماهی در حوزه سردابی دارد.

ساداتی‌نژاد تصریح کرد: 70 درصد خوراک آبزیان در این استان تولید می‌شود، در واقع زنجیره‌ای از پرورش ماهی تا خوراک ماهی و فرآوری در استان تشکیل شده که بازار داخلی و صادرات خوبی را به دنبال داشته است.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با اشاره به اینکه ارتقای شیلات استان به اداره‌کل نیز در کنار موفقیت‌های مردمی نیاز به حمایت دارد، اظهار داشت: وجود سایت پرتودهی محصولات استان نشان می‌دهد که به محصولات این خطه نگاه ویژه‌ای از نظر ماندگاری شده است.

وی در پایان گفت: شرایط اقلیمی در بام ایران زمینه‌ای برای ایجاد صنایع تبدیلی ویژه است که مدیران انقلابی در مجلس با افزایش بودجه سال 1400 و برنامه هفتم حمایت‌ها و فعالیت‌های لازم را برای رشد این استان انجام می‌دهند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید