Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نقده عنوان کرد:

فعالیت 16 واحد گلخانه‌ای در شهرستان نقده

تولید سالانه ۱۱۰۰ تن انواع محصولات گلخانه‌ای

مدیر جهاد کشاورزی نقده گفت : تعداد 16 واحد گلخانه ای در سطح این شهرستان به مساحت 40 هزار متر مربع فعال است که از این تعداد 15 واحد در زمینه تولید محصولات سبزی وصیفی و یک واحد هم در زمینه تولید نشا فعالیت دارند.

فعالیت 16 واحد گلخانه‌ای در شهرستان نقده

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، سید کریم ابراهیم زاده افزود: در سالجاری، توسعه کشت‌های گلخانه‌ای شهرستان نقده بالغ بر 2.4 هکتار عملیاتی شده است.

ابراهیم زاده تصریح کرد: عمده محصولات گلخانه ای که در شهرستان تولید می شود؛ شامل گوجه فرنگی، خیار، فلفل و... است که سالانه بالغ بر 1100 تن انواع مختلف محصولات گلخانه‌ای تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

وی ادامه داد: امسال برای اولین بار در سطح استان، نشا کلزا با همکاری یکی از گلخانه‌های شهرستان تولید و سپس به سطح مزرعه انتقال یافت که این امر در راستای توسعه کشت‌های نشایی در شهرستان انجام پذیرفت. 

ابراهیم زاده خاطر نشان کرد: توسعه گلخانه ها یکی از پیشران های توسعه بخش کشاورزی استان است که علاوه بر افزایش تولید در واحد سطح ، باعث صرفه جویی در مصرف آب و نهاده‌ها شده و با افزایش کمیت و کیفیت محصولات تولیدی نقش مهمی در صادرات و ارزآوری برای کشور دارد.

وی همچنین اضافه کرد: توسعه گلخانه ها می تواند در اشتغال، خصوصا اشتغال فارغ التحصیلان بخش کشاورزی بسیار موثر باشد، بطوری که به ازای احداث هر هکتار گلخانه برای 10 نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

این مسئول یاد آور شد: توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در استان، با صرفه جویی در مصرف آب، می‌تواند در احیای دریاچه ارومیه هم نقش مهمی داشته باشد.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید