Iranian Agriculture News Agency

گردآوری چهل هزار سند از نقش جهاد سازندگی چهارمحال و بختیاری در دفاع مقدس

رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت :جهاد کشاورزی 40 هزار سند ثبت شده و کدگذاری دارد که سعی خواهیم کرد با تشکیل کارگروه ویژه و تخصصی در جهت پیاده سازی فداکاری ها در قالب های هنرمندانه و تخصصی دفاع کنیم.

گردآوری چهل هزار سند از نقش جهاد سازندگی چهارمحال و بختیاری  در دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری،عطالله ابراهیمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان  چهارمحال و بختیاری در  نشست با سرهنگ پاسدار منوچهر ذوالفقاری مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه فرهنگ دفاع مقدس وظیفه همگانی است افزود : نیروهای جهاد و سپاه به فرموده رهبر و معمار بزرگ انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی دو بال انقلاب بودند که با اعتقاد و نیروی قلبی و به فرمان امام راحل در برابر استکبار جهانی و تهاجم دشمن ایستادند و با مقاومت و ایثار از مرز و بوم میهن اسلامی دفاع نمودند.

عطاءالله ابراهیمی افزود :دفاع مقدس مبتنی بر راهبرد دفاع همه‌جانبه بود و رزمندگان با روح و جان و دین و ایمان در دفاع از مرز و بوم خود ایستادند.

وی اظهار داشت :جهاد کشاورزی 40 هزار سند ثبت شده و کدگذاری دارد که سعی خواهیم کرد با تشکیل کارگروه ویژه و تخصصی در جهت پیاده سازی فداکاری ها در قالب های هنرمندانه و تخصصی دفاع کنیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اضافه کرد: اسناد جمع آوری شده مجموعه ای از مدارک و سندهای ارزشمند از دوران دفاع مقدس شامل مکاتبات و اسناد ماموریتی، هزاران قطعه عکس کمیاب و دستورالعمل صادره مربوط به آن دوران می باشد.

وی گفت : سازمان جهاد کشاورزی استان با اعزام ۵۰۰۰ نفر نیروی مردمی به جبهه های هشت سال دفاع مقدس و تقدیم ۶۴ شهید، ۲۴۲ نفر جانباز و ۲۳ نفر آزاده یکی از کانون های مهم ایثارگری در استان است.

سرهنگ پاسدار منوچهر ذوالفقاری مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری در این نشست گفت:با برنامه ریزی انجام شده دایرةالمعارف دفاع مقدس در چهارمحال و بختیاری در حال تدوین می باشد و با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانیم به پیشبرد اهداف و حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کمک کنیم.

سرهنگ ذوالفقاری افزود : هدف از تهیه این دانش نامه نگه‎داری اسناد و محتواسازی عملکرد سازمان‎های درگیر با دفاع مقدس است.

وی اضافه کرد: محتواسازی متون آموزشی دفاع مقدس و سایر تحقیقات پژوهشی در حوزه دفاع اعم از خاطره‎نویسی، رمان‎نویسی، مستندسازی در حال تدوین می باشد.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید