Iranian Agriculture News Agency

گسترش طرح‌های پرورش آبزیان در استان بوشهر

مدیرکل شیلات استان بوشهر از تدوین طرح‌های پرورش آبزیان در استان بوشهر بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی خبر داد.

گسترش طرح‌های پرورش آبزیان در استان بوشهر

به گزارش خبرنگار ایانا  در استان بوشهر، علی بازدار مدیرکل شیلات استان بوشهر، اظهار کرد: این طرح‌ها با سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۱۵۸ میلیارد تومان در استان بوشهر تدوین و عملیاتی شد.

وی از تدوین و عملیاتی شدن ۹ پروژه پرورش آبزیان در استان بوشهر در قالب اقتصاد مقاومتی خبر داد و تصریح کرد: پرورش آبزیان علاوه بر تولید و صادرات نقش تأثیرگذاری در اشتغال و رونق مناطق ساحلی دارد.

بازدار اضافه کرد: ۲ هزار و ۳۶۰ فرصت شغلی یکی از مزیت‌های مهم طرح‌های پرورش آبزیان است که با تکمیل آنها ضمن رونق اقتصادی نقش مهمی در صادرات تولید محصولات دارد.

وی تصریح کرد: پرورش ماهی در قفس، پرورش آرتمیا، توسعه مزارع پرورش میگو، اجرای شهرک‌های شیلاتی، از جمله برنامه‌های تدوین‌شده در راستای پرورش آبزیان در استان بوشهر است.

بازدار بابیان اینکه پروژه‌های آبزی‌پروری بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تدوین‌شده است اظهار داشت: امسال طرح‌های پرورش میگو در ۵۶۰۰ هکتار اراضی ساحلی استان بوشهر در ۱۱ سایت اجرا شد که حاصل آن تولید ۲۳ هزار تن میگو بود.

مدیرکل شیلات استان بوشهر توسعه طرح پرورش ماهی در قفس را مورداشاره قرار داد و افزود: در این پروژه با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد تومانی ۱۲۰ فرصت شغلی فراهم می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید