Iranian Agriculture News Agency

چشم انداز توسعه بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری ترسیم شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری در نخستین جلسه شورای مدیران این سازمان گفت:رشد و توسعه بخش کشاورزی به عنوان یکی از مهم‌ترین بخشهای اقتصادی ،پیش نیاز ضروری برا تحقق توسعه پایدار است.

چشم انداز توسعه بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری ترسیم شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، ابراهیمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه نگاه ویژه به بخش کشاورزی یک ضرورت است افزود :بدون رفع موانع توسعه بخش کشاورزی ،نمی توان انتظار داشت سایر بخش ها از جمله بخش صنعت به شکوفایی و توسعه دست یابند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه با وجودتحریم ها شرایط سختی در کشور حاکم است افزود: با توجه به شرایط اقلیمی بخش کشاورزی اولویت توسعه و موتور محرک کشور است

ابراهیمی به ترسیم چشم انداز توسعه در هر شهرستان تاکید کرد و گفت :اهداف و برنامه توسعه بخش کشاورزی در هرشهرستان تعریف شود و مسیر توسعه براساس برنامه های کوتاه مدت ،میان مدت و بلند مدت درهرشهرستان ترسیم شود.

به گفته وی، باید هدف گذاری اصولی برا توسعه بخش کشاورزی را تدوین کنیم.

وی به ظرفیت بنیاد برکت جهت توسعه بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود : سرمایه گذاری این بنیاد در طرح های کشاورزی طرح‌های اجتماع محور و مشاغل خانگی، فرصت مناسبی برای استفاده فعالان اقتصادی بخش کشاورزی را  فراهم می آورد

ابراهیمی ایجاد شهرک های کشاورزی را اهرم توسعه اقتصادی استان و بخش کشاورزی برشمرد و افزود : طی سفر مدیر عامل شرکت شهرکهای کشاورزی کشور به استان در راستای ایجاد شهرک های کشاورزی مصوبه ایجاد 18شهرک  درسراسر استان تشکیل شدکه پس از ارجاع به کمیسیون ماده 2 و واگذاری به شهرکهای کشاورزی و ایجاد زیر ساخت های لازم بستر سرمایه گذاری بهره برداران در این بخش فراهم شود.

وی به مدیران جهاد کشاورزی شهرستان ها توصیه کرد :در راستای ایجاد مجتمع های گلخانه  و دامداری ،مکان یابی این مجتمع  ها با درنظرگرفتن نزدیکی به منابع سه عنصر اصلی آب ،برق وگاز صورت گیرد.

ابراهیمی به ورود خلاقیت ،ایده و اندیشه در این بخش تاکید کرد تصریح کرد :تغییر نگرش در این بخش ضروری است هرم سنی بهره برداران بخش کشاورزی با توسعه این بخش تناسب ندارد و ورود نیروی جوان در این بخش یک ضرورت است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه ترویج و آموزش از ارکان توسعه بخش کشاورزی است توضیح داد: انتشار دانش فنی میان بهره برداران برای افزایش کمیت و کیفیت تولید با افزایش بهره‌وری عوامل تولید بسیار ضروری است بنابراین ترویج و آموزش سرلوحه کار مدیریت هر شهرستان قرار گیرد.

ابراهیمی اظهار کرد: ورود ایده‌های نو و خلاقانه، کسب و کارهای نوپا و دانش ‌بنیان به کمک فناوری از جمله آیتم هایی هستند که به صنعت کشاورزی برای ورود به دوره ای جدید کمک زیادی می کند و باید با شناسایی نخبگان و ظرفیت فارغ التحصیلان بخش کشاورزی در جهت ورود ایده ای نو  و ارتباط مستمر با بهره برداران این بخش قدم برداریم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید