Iranian Agriculture News Agency

نماینده مردم شهرستان الیگودرز در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد:

لزوم اجرای زیر ساخت‌های لازم در ناحیه صنعتی چمن سلطان گندمینه در شهرستان الیگودرز

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد زیرساخت‌های آب، برق، گاز و مخابرات باید در این ناحیه انجام شود تا زمین قابلیت واگذاری به سرمایه‌گذاران را پیدا کند.

لزوم اجرای زیر ساخت‌های لازم در ناحیه صنعتی چمن سلطان گندمینه در شهرستان الیگودرز

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی لرستان، محمد خدابخشی نماینده مردم شهرستان الیگودرز در مجلس شورای اسلامی در جریان بازدید از ناحیه صنعتی چمن سلطان گندمینه و با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان و دیگر مسوولان دستگاه‌های اجرایی استان با اشاره به اینکه یکی از مشکلات الیگودرز نبود زمین و زیرساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری است، عنوان کرد: سال گذشته عملیات اجرایی ناحیه صنعتی چمن سلطان با حضور وزیر صمت آغاز شده و اکنون پیشرفت قابل توجهی دارد.

وی افزود: ایجاد زیرساخت‌های آب، برق، گاز و مخابرات باید در این ناحیه انجام شود تا زمین قابلیت واگذاری به سرمایه‌گذاران را پیدا کند.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: در این بازدید علاوه برانجام  توافق‌ و برنامه زمان‌بندی برای ایجاد زیر ساخت‌های لازم را ، در خصوص واگذاری زمین هم مسئولان سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل منابع طبیعی و امور اراضی همکاری خوبی داشتند و قول مساعد را برای واگذاری سند به  شرکت شهرک‌های صنعتی استان دادند.

خدابخشی افزود: مدیریت توزیع برق در این بازدید قول داد تا دو ماه آینده شبکه برق ناحیه صنعتی چمن سلطان به طور کامل انجام شود، همچنین عملیات گازرسانی ، مخابرات و فیبرنوری به سرعت انجام شود.

وی در خصوص آبرسانی ناحیه صنعتی چمن سلطان نیز گفت: موضوع آبرسانی نیازمند تهیه طرح مطالعاتی است  که امیدواریم چه سریعترطرح توجیهی و اقتصادی  نهایی شود تا مجوز ماده 23 استانی آن گرفته شود، مدیرعامل آب منطقه‌ی  قول مساعد برای دریافت اعتبارات استانی به منظور اجرای شبکه آبرسانی از میزان تخصیص آب سد حوضیان به صنعت داد، البته برای آبرسانی موقت راهکارهای دیگری وجود دارد.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بهره برداری از ناحیه صنعتی چمن سلطان گندمینه یکی از مطالبات مردم الیگودرز در شرق استان است که در مساحتی 250 تا 300 هکتاری تعریف شده ، که با فراهم کردن شرایط لازم برای سرمایه‌گذاری علاوه بر تقویت شهرک صنعتی موضوع اشتغال راحت حل می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان نیز در این بازدید گفت: علیرغم محدویت زمین در استان  اما درخصوص واگذاری هیچ محدودیتی نداریم و سعی می‌کنیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن پروسه واگذاری را رفع کنیم.

اسفندیار حسنی مقدم افزود: مشکلی که در خصوص واگذاری زمین  در استان وجود دارد وجود معارضان محلی است که اگر این معضل برطرف شود ما در واگذاری زمین محدودیتی نداریم.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم با رفع مشکل واگذاری زمین به سرمایه گذاران در لرستان "بهشت سرمایه گذاری" فعالیت خود را با فراغ بال انجام دهند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید