Iranian Agriculture News Agency

اجرای طرح «روستا بازار» با هدف کمک به اقتصاد روستایی در استان اصفهان

طرح «روستا بازار» به منظور عرضه مستقیم تولیدات روستایی و حذف واسطه‌ها در استان اصفهان اجرا می‌شود.

اجرای طرح «روستا بازار» با هدف کمک به اقتصاد روستایی در استان اصفهان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، محسن حاج عابدی، مدیر سازمان تعاون روستایی استان اصفهان گفت: طرح «روستا بازار» به منظور عرضه مستقیم تولیدات روستایی و حذف واسطه‌ها با ایجاد نمایشگاه‌های محلی در این استان اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح قابلیت اجرا به صورت شهرستانی و استانی دارد تا در این بستر همه تولیدات روستاییان به صورت مستقیم و با قیمت مناسب به دست مصرف‌کنندگان برسد.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان اصفهان بیان ‌کرد: اجرای چنین برنامه‌‌هایی، دخالت واسطه‌ها را در این بخش مهم اقتصادی به حداقل رسانده و محصولات با قیمت مناسبت‌تر برای مشتریان و سودآوری بیشتر برای تولیدکننده روستایی عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه در اجرای این پروژه اقتصادی و حمایت از تولیدات محلی، به همکاری شرکت‌های تعاونی و اتحادیه‌های تحت نظر این سازمان نیاز است، تصریح‌ کرد: این تشکل‌های مردم نهاد در مناطق مختلف قادر به ایجاد چنین ظرفیتی خواهند بود و در استان هر اتحادیه مکانی برای عرضه محصولات خواهد داشت.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان اصفهان با اشاره به ضروت توجه به رویه فعالیت گروهی و تعاونی در بین مردم روستایی و تولیدکنندگان خرد و کلان، گفت: راه‌اندازی شرکت‌های تعاونی برای هم‌افزایی و ایجاد زنجیره برای رفع مشکلات تولید لازم است.

وی اضافه‌ کرد: برای نمونه راه‌اندازی شرکت‌های تعاونی دام سبک برای عرضه تولیدات این بخش مثل شیر، گوشت قرمز و محصولات لبنی در روستاهای مناطق مختلف لازم است، این اقدام منافع اقتصادی خوبی را با افزایش حجم عرضه محصولات برای تولیدکننده و مصرف‌کننده تامین می‌کند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید