Iranian Agriculture News Agency

206 هزار هکتار از اراضی ملی استان تهران دارای اسناد تک برگ شد

​سرپرست معاونت حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران در حاشیه سی و ششمین جلسه کارگروه مشترک رفع موانع تثبیت مالکیت دولت در اراضی ملی و دولتی استان تهران گفت: با برگزاری مستمر این کارگروه و رفع موانع موجود، از ابتدای سال جاری تاکنون 206 هزار و 500 هکتار از اراضی ملی و دولتی استان تهران دارای اسناد تک برگ شده است.

206 هزار هکتار از اراضی ملی استان تهران دارای اسناد تک برگ شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان تهران، علیرضا عندلیبی با بیان این مطلب افزود: برای 207 هزار هکتار دیگر از عرصه های ملی و دولتی استان نیز مراحل اصلاح هندسی انجام شده و در کمیته فنی ممیزی تأیید گردیده و در مراحل صدور اسناد تک برگ قرار گرفته است.

وی به برخی مزایای اجرای طرح کاداستر و صدور اسناد تک برگ برای اراضی ملی اشاره کرد و اظهار داشت: با صدور اسناد مالکیت کاداستری در قالب طرح کاداستر که از ضریب امنیتی بالایی برخورداراست، علاوه بر پاسخگوئی سریع به مراجعان و برطرف شدن بسیاری از مشکلات ثبتی، از وقوع پدیده زمین خواری، جعل اسناد و سوء استفاده های احتمالی از این اراضی جلوگیری می شود.

گفتنی است در این جلسه علاوه بر حضور مدیران کل منابع طبیعی و ثبت اسناد استان تهران و دیگر اعضاء کارگروه، مسئولان ادارات منابع طبیعی و ثبت شهرستان های شمیرانات و شهریار حضور داشتند و برخی از پلاک های ثبتی این دو شهرستان مورد پیگیری و بررسی قرار گرفت.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید