Iranian Agriculture News Agency

با احیای دشت تبریز؛

نیاز گندم کل استان تنها از دشت تبریز برداشت می‌شود

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز گفت: با احیای دشت تبریز معادل نیاز گندم کل استان فقط از این دشت، برداشت می‌شود.

نیاز گندم کل استان تنها از دشت تبریز برداشت می‌شود

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز  در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه با احیای دشت تبریز  معادل نیاز گندم کل استان فقط از این دشت، برداشت می شود گفت: در این راستا، با تعدادی از نمایندگان مجلس رایزنی شده و به همراه سازمان جهاد کشاورزی استان، امور آب و اراضی پیگیر موضوع هستیم.

 فرامرز افشانی با اعلام این مطلب گفت: دشت تبریز از تبریز، صوفیان و شبستر تا دریاچه ارومیه را دربرمی‌گیرد و بالغ بر ۱۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی را شامل می‌شود که می‌توان با حمایت دولت و حتی سازمان‌های بین المللی و انتقال آب از ارس آن را احیا کرد.

وی اضافه کرد: تاکنون ۳۰ تا ۳۵ درصد از عملیات اجرای انتقال آب ارس انجام گرفته است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز متذکر شد: پیشنهادی مبتنی بر استفاده بهینه از پساب خروجی تصفیه خانه فاضلاب تبریز به کارگروه کشاورزی شهرستان ارائه شده است که به تاسیس شهرک شیلات و پرورش آرتمیا یا ماهی در پایین دست این تصفیه خانه اشاره دارد؛ پساب تصفیه شده خروجی حدود ۱.۵ الی دو مترمکعب آب بر ثانیه ظرفیت دارد.

 افشانی در خاتمه سخنان خود  با تکیه بر بحث ایجاد منطقه گردشگری نیز متذکر شد: پیشنهاد بنده، ایجاد منطقه گردشگری در باسمنج است که با اتمام بررسی‌ها و تحقیقات مناسب و کافی در خصوص تغییر کاربری و ایجاد منطقه گردشگری در این منطقه، اقدامات و پیگیری‌های مربوطه انجام خواهد شد.

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید