Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهادکشاورزی شهرستان سربیشه:

فعالیت ۱۵ صندوق اعتباری خرد زنان در سربیشه

مدیر جهادکشاورزی شهرستان سربیشه با اشاره به فعالیت ۱۵ صندوق اعتباری خرد زنان، گفت: از سال۸۶ تا کنون در شهرستان سربیشه با توجه به ارائه و موفقیت طرح ها، صندوق های اعتباری خرد زنان در روستاهای متقاضی با در نظر گرفتن اولویت ها راه اندازی و تشکیل شده است.

فعالیت ۱۵ صندوق اعتباری خرد زنان در سربیشه

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، مریم جوادی بایگی  اظهار کرد: برای راه اندازی صندوق های اعتباری خرد زنان علاوه بر داشتن سهم آورده، به متقاضیان بر اساس طرح ارائه شده تسهیلات کم بهره با کارمزد ۴درصد پرداخت می شود. 

وی با بیان اینکه این صندوق ها به صورت کارگاه های فردی و جمعی در بخش های مختلف کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی و.... فعالیت می کنند، افزود: در حال حاضر ۱۵ صندوق اعتباری خرد زنان در روستاهای مختاران، رزق، مود، حاجی آباد، هریوند، کلاته پدران، بشگز، علی آباد، شورستان، سلم اباد، نوده، درح یک و دو، لانو و درخت توت فعالیت دارند.

وی یادآور شد: زنان در این صندوق های اعتباری در زمینه های حوله بافی، قالی بافی، گلیم و جاجیم بافی، نانوایی، شیرینی پزی، تولیدکفش و کیف، عروسک بافی، پرده دوزی، خیاطی بر اساس پتانسیل و استعداد در هر منظقه فعالیت می کنند.

مدیر جهادکشاورزی سربیشه با اشاره به وجود باغات زیتون، انار و ... در این شهرستان گفت: برخی از صندوق های اعتباری خرد زنان در زمینه فرآوری محصولات منطقه مانند زیتون شور، رب انار، ترشی جات، مرباجات، دامداری، لبنیات، تهیه انواع نخ و کرک جهت پارچه بافی، تولید گل و محصولات گلخانه ایی ورود کرده و تمام تولیدات در نمایشگاه های سطح شهرستان، استان و کشور ارائه می شود.

جوادی در پایان گفت: بازخورد این صندوق های خرد کسب رتبه زن کار آفرین برتر کشوری در سال 97 و کسب رتبه های برتر در نمایشگاه های شهرستانی، استانی و کشوری بوده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید