Iranian Agriculture News Agency

تجلیل از مدیران حامی روابط عمومی و روابط عمومی های برتر بخش کشاورزی آذربایجان شرقی در مقابله با کرونا

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: بخش عظیمی از موفقیت سازمان مرهون نقش مؤثری است که روابط عمومی بر دوش می‌کشد.

تجلیل از مدیران حامی روابط عمومی و روابط عمومی های برتر بخش کشاورزی آذربایجان شرقی در مقابله با کرونا

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، اکبر فتحی جلسه تقدیر از مدیران حامی روابط عمومی و تجلیل از روابط عمومی های برتر بخش کشاورزی استان آذربایجان شرقی در مقابله با کرونا ، با اشاره به وظایف و نقش روابط عمومی در سازمان گفت: حوزه روابط عمومی با ایجاد ارتباط بین سازمان و مردم، مخصوصاً کشاورزان و دامداران عزیز، آموزش ها، ابلاغیه ها، اطلاعیه ها، دستورالعمل ها و اخبار را به گوش مردم و بهره برداران رسانده و بازخورد مردم و مشکلات بخش کشاورزی ، کشاورزان و جامعه را به سازمان منعکس می کند.

وی با بیان اینکه وظیفه روابط عمومی تبلیغ مدیران سازمان نیست بلکه اقناع افکار عمومی از اقدامات انجام شده در همه حوزه ها در سازمان است که باید به سمع و نظر مردم رسانده شود افزود: در شرایط فعلی جامعه که مسائلی مثل بیماری کرونا و تحریم های بخش کشاورزی باعث ایجاد مشکلات در تولید و تامین مواد غذایی شده و در چنین شرایطی ، مشکلات و نارسایی هایی را به دنبال خود خواهد داشت اگر این اتفاقات به طور صحیح تبیین نشده و واقعیات موجود به گوش مردم نرسد، مردمی که اخبار را دنبال می کنند، طبیعتاً دچار سوء تفاهم  در عملکرد مجموعه خواهند شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه روابط عمومی بخش مهمی از سازمان که ارتباط مستقیم با افکار عمومی دارد افزود: روابط عمومی پل ارتباطی سازمان با افکار عمومی می باشد که در راستای رسالت سازنده خود در ارتقا و پیشرفت سازمان موانع پیش رو را شناسایی کرده و به عنوان مشاور امین سازمان، در راستای رفع موانع گام برمی‌دارد و می توان گفت بخش عظیمی از موفقیت سازمان مرهون نقش مؤثری است که روابط عمومی بر دوش می‌کشد.

 فتحی با اشاره به اقدامات ، تکالیف و کارکرد روابط عمومی در مباحث و مشکلات مربوط تامین و عرضه مرغ گفت: تامین مرغ و عرضه آن به بازار و تنظیم قیمت این محصول و فرآورده های آن در بازار جزو وظایف وزارت جهاد کشاورزی است اما در واقعیت نهاده ها و عوامل زیادی در این بخش مؤثر و دخیل هستند که باعث می شود عموم جامعه بانی مشکلات به وجود آمده را وزارت جهاد کشاورزی بدانند، اما روابط عمومی با تشریح موضوع و بررسی جزئیات و انتقال اطلاعات به مردم، جامعه را از اتفاقات درست مطلع می کند.

وی با بیان اینکه حدود 98 درصد تولید در بخش کشاورزی توسط بخش خصوصی صورت می پذیرد و در این میان جهاد کشاورزی برای لینک کردن حوزه ها و بخش های مختلف سعی در انجام وظایف مرتبط است گفت: مدیریت  نهاده های دامی در کشور حدود 10 روز است که به جهاد کشاورزی واگذار شده است تخصیص ارز برای تهیه نهاده های دامی بر عهده وزارت صمت و تامین ارز زیر نظر بانک مرکزی است اما چون محصول تولید شده مربوط به حوزه کشاورزی است، عموم مردم تصور می کنند کل فرآیند مربوط به وزارت جهاد کشاورزی است که در این مرحله روابط عمومی و رسانه  با ورود به این مساله می توانند دیدگاه جامعه را به سمت درست راهنمایی نمایند.

 فتحی با تاکید بر وظایف حوزه های اجرایی سازمان جهاد کشاورزی گفت: همواره تلاش بر این است که مشکلات به ارث رسیده از گذشته سریعاً حل شود و از انتقال آن به آینده جلوگیری شود اما بررسی مشکلات زمانبر است و برای حل کامل آن ورود به جزئیات و بررسی دقیق نیاز است که خوشبختانه همه همکاران برای رسیدن به این اهداف تلاش می کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با قدردانی از فعالیت های شبانه روزی روابط عمومی سازمان گفت: روابط عمومی همواره در کنار سایر حوزه ها حضور داشته و برای همه ادارات و سازمانها مورد نیاز می باشد تا کارکردها و مشکلات و پیشرفت ها را با اطلاع رسانی سریع و دقیق به سمع و نظر عموم مردم برساند و مردم اطلاعات بیشتر و دقیق تری در مورد وضعیت کشاورزی و جامعه داشته باشند لذا روابط عمومی بایستی با ارائه اطلاعات به طور شفاف از بروز هر گونه شایعه که به اعتبار و شهرت و حسن شهرت سازمان و تولیدات آن لطمه وارد می‌کند جلوگیری کند.

 فتحی با تجلیل از موفقیت اخیر روابط عمومی سازمان در سطح کشور گفت: ساختار روابط عمومی باید همواره به روز بوده و شأن این حوزه در ساختار کل سازمان قابل احترام است و باید در همه نهادها و سازمان ها اینگونه باشد.

وی با بیان اینکه هوشیاری روابط عمومی و تشریح اخبار درست باعث ایجاد امید در جامعه می شود ادامه داد:  تلاش روابط عمومی و رسانه ها در راستای فرهنگ سازی صحیح الگوی مصرف همچون روشن ساختن جامعه از خطرات ناشی از عدم استفاده از مواد لبنی و شیر و مطلع ساختن آنان از تبعات استفاده از آن در ایام کرونا و عیدنوروز ستودنی است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با تبریک کسب رتبه اول مدیر برتر روابط عمومی و روابط عمومی برتر سازمان در بین کلیه دستگاه ها و شرکت های دولتی  کل کشور گفت: طبیعتاً برای کسب این مقام، کلیه شهرستان ها و کارکنان بخش روابط عمومی همکاری و همیاری کرده اند و لازم می دانم از زحماتشان قدردانی کنم.

گفتنی است در پایان این مراسم ضمن تجلیل از  وحید کاظم زاده رئیس اداره روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی  و کارکنان روابط عمومی سازمان به دلیل کسب موفقیت های کشوری، با اهدای لوحی از آقایان  اسماعیل کریمی اصل معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مراغه ،  علی صیادی معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مرند و  مجید احمدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هشترود به عنوان مدیران حامی روابط عمومی در سطح استان آذربایجان شرقی تقدیر شد.

همچنین در این مراسم با اهدای لوحی توسط رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از سرکارخانم شبنم فرهنگی مسئول روابط عمومی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان ویژه مراغه،  محمد غفاری مسئول روابط عمومی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان ویژه مرند و  علی زمردی مسئول روابط عمومی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان هشترود به عنوان روابط عمومی های برتر بخش کشاورزی آذربایجان شرقی در مقابله با کرونا تجلیل شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید