Iranian Agriculture News Agency

تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی سپیدان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان گفت: ماموران یگان حفاظت شهرستان سپیدان 65 مورد ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان را با دستور قضایی تخریب کردند.

تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی سپیدان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مهدی نصیری تصریح کرد: ‌با تخریب این بناها 8480 مترمربع از اراضی از قید ساخت و سازهای غیرمجاز آزاد و 40 هکتار از زمین های زراعی حاصلخیز به عرصه کشاورزی بازگشت و از ایجاد یک باغ شهر جدید جلوگیری به عمل آمد.

وی افزود: در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، با دستور دادستان و حضور نیروی انتظامی این تغییر کاربری های غیر مجاز شامل دیوارکشی، پی کنی و احداث ساختمان در دشت دالین بخش همایجان سپیدان در بدو کارتخریب شدند.

نصیری افزود: با توجه به صراحت و قاطعیت دستگاه قضا و عزم راسخ جهاد کشاورزی در برخورد با اخلالگران امنیت غذایی، بر آن هستیم که با پشتیبانی مسئولین ذی ربط، حمایت مردم دلسوز و هوشیار بر اساس  قانون، تمام ساخت و سازهای غیر مجاز شناسایی شده را اجرای حکم کنیم.

او  بیان کرد: کارشناسان جهاد کشاورزی به همراهی دیگر نهاد های همراه، حافظ بیت المال هستند و در این راه با هیچ فرصت طلبی مماشات ندارند.

این مقام مسئول تاکید کرد: خودروهای گشت مدیریت جهاد کشاورزی با بررسی مستمر و حضور فعال در عرصه های کشاورزی و نیز گزارش های دریافتی توسط سامانه ۱۳۱، مزارع و باغ ها را رصد کرده و با هرگونه اقدام غیرمجاز برابر قانون برخورد خواهند کرد.

وی اضافه کرد: صدور مجوز یا پروانه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی و نیز واگذاری خدمات زیربنایی توسط دیگر نهاد ها بدون استعلام و اخذ مجوز از جهاد کشاورزی ممنوع است و افراد و دستگاه های متخلف طبق قانون به محاکم قضایی معرفی خواهند شد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید