Iranian Agriculture News Agency

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمان عنوان کرد:

بانک اطلاعاتی نقاط پر خطر استان از نظر بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در دستور مراقبت قرار دارد

نشست کمیته استانی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان استان، با هدف بحث و تبادل نظر و اتخاذ تمهیدات امنیت زیستی و قرنطینه ای و جمع بندی نقطه نظرات فنی، بررسی چالش ها و موضوعات پیرامون کنترل و پیشگیری از رخداد بیماری آنفلوانزای فوق حاد در سطح استان با رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی در محل اداره کل دامپزشکی استان کرمان برگزار شد.

بانک اطلاعاتی نقاط پر خطر استان از نظر بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در دستور مراقبت قرار دارد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، صدیقه کاظمی نیا معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمان بیان کرد: بازدید کمیته ممیزی استان از واحدهای مرغ تخمگذار و ابلاغ ایرادات به واحدهای مذکور جهت رفع نقایص، اخذ مصوبه از استانداری جهت برخورد با موارد زنده فروشی پرندگان، بازدید و نظارت کامل و مستمر بر کشتارگاه های طیور سطح استان و تاکید مداوم بر شستشوی قفس ها با آب گرم و مواد ضدعفونی کننده از جمله اقدامات اداره کل دامپزشکی استان در خصوص مراقبت و پیشگیری از بروز این بیماری بوده است.

وی ضمن بیان پیگیری جهت مرتع نمودن مشکلات موجود در زمینه توزیع جوجه یک روزه و دان از طریق اتحادیه بیان داشت: این اداره کل بر جوجه ریزی متناسب با ظرفیت واحد ها و برخورد با موارد غیر مجاز از طریق اتحادیه تاکید وافر دارد.

دکتر کاظمی نیا تعریفی از نقاط پرخطر استان به لحاظ احتمال بروز آنفلوانزا ی طیور را ارائه نمود و  بیان کرد: برنامه ریزی جهت پایش و مراقبت مداوم و مستمر این نقاط در دستور کار این اداره کل می باشد.

این مقام مسئول این نقاط پرخطر را مرغداری های فاقد استانداردهای بهداشتی، واحدهای سایر ماکیان، پرندگان بومی و صنعتی حاشیه تالاب ها و آبگیرها، مناطقی که تراکم واحدهای پرورش طیور در آنها بالا است و در فاصله کمی از هم قرار دارند، مرغداری های نزدیک به جاده ها و کشتارگاه ها، واحدهای نزدیک به زمین های کشاورزی که از کود مرغی استفاده می کنند، مرغداری های صنعتی نزدیک به پرندگان بومی، زنده فروشی ها و فروشگاه های پرندگان زینتی اعلام کرد.

سپس حاضرین به بیان راهکار ها و پیشنهادات مد نظر خود در خصوص پیش گیری از این بیماری پرداختند که پس از بحث و تبادل نظر توسط اعضا جلسه و بررسی راهکارهای موجود با توجه به شرایط استان، مواردی مصوب شد.

لازم به ذکراست که در نشست ستاد آنفلوانزای فوق حاد پرندگان که در محل سالن کنفرانس اداره کل دامپزشکی استان کرمان برگزار گردید، مدیر کل دامپزشکی استان، نماینده دانشکده دامپزشکی، مدیر عامل مرغ اجداد سبزدشت، نماینده شرکت مرغ ماهان ، مدیریت شرکت سیمرغ، مدیر عامل اتحادیه مرغداران استان کرمان، مدیر عامل شرکت تعاونی طیور تخمگذار نوید، روسا و کارشناسان ستادی اداره کل دامپزشکی استان کرمان حضور داشتند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید