Iranian Agriculture News Agency

خمسه:

100 درصد تعهد کشت غلات در استان قزوین انجام شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اجرای 100 درصدی تعهد کشت غلات در مزارع کشاورزی این استان خبرداد .

100 درصد تعهد کشت غلات در استان قزوین انجام شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین فاطمه خمسه درنشست با معاون ، مدیران ،سردبیران، دبیران و خبرنگاران صداوسیمای مرکز قزوین ضمن تشکر از انعکاس اخبار بخش کشاورزی در رسانه ملی با بیان این مطلب افزود : کشت غلات در اراضی دیم استان 105 هزار هکتار و کشت ابی نیز حدود 46 هزار هکتار انجام شده است .

به گفته وی ؛ تعهد کشت 100 درصدی غلات در استان بر اساس برنامه ابلاغی وزارت جهادکشاورزی و همچنین تامین بذر و کود مورد نیاز کشاورزان استان انجام شده که از این حیث استان قزوین جزء استان های برتر کشور در زمینه انجام تعهد ات کشت غلات است.

خمسه به ظرفیت های استان قزوین در تولیدات محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت : استان قزوین در تولید محصولات کشاورزی و دام و طیور جزو 10 استان برتر کشور است .

وی اظهار داشت : بر اساس برنامه ریزی های انجام شده ؛ اقدامات زیر بنایی خوبی طی چند سال گذشته در زمینه تولید محصول سالم ، کنترل افات و بیماری ها ، اجرای سامانه های نوین آبیاری ،تولید گوشت و شیر ، فراوری محول و در مجموع تولید پایدار محصولات کشاورزی در استان انجام شده است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه به سیاست این سازمان در جذب سرمایه گذار در بخش کشاورزی اشاره کرد و یاد اور شد : انشااله تا پایان امسال و سال آینده شاهد افتتاح پروژه هایی بسیار بزرگی در زمینه دام و طیور ، آب و خاک و صنایع کشاورزی در استان خواهیم بود .

خمسه خاطر نشان ساخت : با اقدامات انجام شده سعی کردیم تا مشکلات واحدهای تولیدی زیر بخش کشاورزی را مرتفع و از ورود این واحدها به جلسات رفع موانع تولید حل نماییم تا بتوانند چرخه تولید را به حرکت در آورند.

وی تاکید کرد : حفظ اراضی زمین های کشاورزی به عنوان بستر تولید پایدار ضرورت صیانت از این اراضی دو چندان کرده است .

خمسه یاد آور شد : استان قزوین جزو استانهای است که توانسته پایداری تولید محصولات کشاورزی خود را حفظ کند و علاوه برتامین نیاز استان بخشی از محصولات کشاورزی خود را به سایر استان ها و خارج کشور صادر کند .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در خصوص تزریق تسهیلات بخش کشاورزی استان گفت: اقدامات خوبی در بحث ارائه تسهیلات بخش کشاورزی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: با تعاملات صورت گرفته بین جهاد کشاورزی و دستگاه‌های مختلف و هماهنگی بانک‌ها مشکلات بخش کشاورزی حل و فصل می‌شود.

خمسه در خصوص تولید ماهیان زینتی در استان اظهارداشت: تولید ۳۰ میلیون قطعه ماهی زینتی در منطقه لیا یکی از افتخارات جهاد کشاورزی استان قزوین است.

وی در خصوص کشاورزی هوشمند افزود:بخش هواشناسی کشاورزی به صورت هوشمند انجام میشود و در رابطه با موضوع سرمازدگی و بارندگی‌ها کشاورزی هوشمند کمک شایان توجهی را به کشاورزی استان کرده است.

درایتدای این نشست علیرضا کشاورز معاون خبر صداو سیمای مرکز قزوین بر لزوم اهمیت هماهنگی و تعامل بیشتر جهاد کشاورزی و صدا وسیما در انعکاس بیشتر اخبار، دستاوردها ی بخش کشاورزی تاکید کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید