Iranian Agriculture News Agency

توسعه گیاه داروئی در شهرستان ارزوئیه در مسیر رونق تولید

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت: سطح زیر کشت گیاهان داروئی این شهرستان 9 هکتار با تولید دو تن گیاه خشک می باشد و گیاهان کاشت شده در شهرستان گل انار فارسی، زرشک، آلوئه ورا و گل محمدی می­باشد.

توسعه گیاه داروئی در شهرستان ارزوئیه در مسیر رونق تولید

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، امیری افزود: کشت گیاهان داروئی با توجه به بحران خشکسالی و در مقایسه با دیگر محصولات کشاورزی به لحاظ مصرف آب به عنوان یکی از شاخص های اصلی توسعه مورد توجه قرار گرفته است و نقش بسزایی در احیا منابع آبی دارد.

امیری تصریح کرد: قیمت گرانتر محصول، آفات  و بیماری های کمتر نسبت به محصولات دیگر، رقابت آسانتر نسبت به بازارهای فروش سایر گیاهان، توقع غذایی و آبی و حرارتی کمتر از مزایای گیاهان دارویی می باشد.

وی اظهار داشت: برگزاری کلاسهای آموزشی، اطلاع رسانی به کشاورزان و بهره برداران توسط کارشناسان پهنه بندی و مراکز جهاد کشاورزی تابعه از جمله کارهایی است که این مدیریت جهت حمایت کشاورزان انجام داده و این روند ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه خرید سخت تر نسبت به سایر گیاهان توسط دلالان، محدود بودن شرکت های توزیع نهاده های تولیدی و فرآوری، نبود اطلاعات علمی مستند جهت مدیریت مزارع گیاهان داروئی و عدم توزیع نهال و بذرهای رایگان  انواع گونه های گیاهان داروئی و ترویجی توسط سازمان جهاد کشاورزی از جمله مشکلات در مسیر تولید گیاهان داروئی اعلام کرد و گفت: با برنامه ریزی جهت افزایش سطح زیرکشت گیاهان دارویی و توسعه آن از 9 هکتار به بیش از 20 هکتار درصورت تخصیص اعتبار در برنامه این مدیریت قرار دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید